Jump to content

Recept Tropical Breeze?


Guest MrBassMan

Recommended Posts

Guest MrBassMan

Sinds kort ben ik zelf mijn sapjes aan het mengen en dit lukt me best aardig. Nu ben ik op zoek naar een recept om Tropical Breeze van Craft Vapes na te maken. Ik ben verzot op deze liquid, maar die is best prijzig dus ik hoop dat ik de smaak van Tropical Breeze kan benaderen. Op het net ben ik enkele verschillende recepten tegen gekomen, maar voor ik alle flavors ga aankopen wou ik even checken of iemand op het forum deze al geprobeerd heeft en of die dus in de buurt komen van de Tropical Breeze smaak. 

Link to comment
Share on other sites

Haha deze was ik ook verslaafd aan. 200ml van besteld indertijd, allemaal in de lucht geblazen.

Ik heb nog 10ml over of zo, maar hij is niet zo lang houdbaar, dus als iemand het goede recept even neerzet hier dan doe ik mee ;).

Link to comment
Share on other sites

23 hours ago, ramone89 said:

 

Dat lijkt bijna precies op Nicoticket Betelgeuse :mmm

 

De bron is DIYpourlesnuls en onderin een alternatieve recept wat ook weer te vinden is op ELR

 

 

Arnie's Tropical Breeze 

Ingredient %
Mango (TPA) 7
Papaya (TPA) 6
Pina Colada (TPA) 7
Sweetener (Sucralose) (TPA) 3.5


Flavor total: 23.5%

Remember to rate it at e-liquid-recipes.com!

Edited by WiSK
meer info
Link to comment
Share on other sites

Guest MrBassMan
18 hours ago, WiSK said:

 

Dat lijkt bijna precies op Nicoticket Betelgeuse :mmm

 

De bron is DIYpourlesnuls en onderin een alternatieve recept:

 

Arnie's
7% Mango (TPA)
6% Papaya (TPA)
7% Pina Colada (TPA)
3.5% Sweetener (Sucralose) (TPA)

 

Dit lijkt me ook meer het origineel te benaderen. Ik proef namelijk niet echt aardbei als ik tropical breeze damp. Heeft iemand dit recept van DIYpourlesnuls al geprobeerd? Of het andere recept?

Link to comment
Share on other sites

Ja, die met aarbeien ken ik heel goed. Daarom herkende ik het meteen. 

 

Volgens mij is de Betelgeuse recept van reddit (Zie hier ) op diypourlesnuls gezet met de verkeerde naam. Verder blind gekopieerd naar ELR zonder na te denken, laat staan zelf te proeven. 

Link to comment
Share on other sites

Guest ramone89

23% aroma met 3.5% (!!) sucralose is wel erg veel moet ik zeggen.

Met dergelijke percentages aan flavor heb ik vaak een scherpe mix.

Tevens zorgt zodanig veel sucralose ervoor dat de overige smaken op de achtergrond worden gedrukt.

 

Probeer eens:

5% Mango

4% Papaya

5% Pina Colada

1% Sucralose

 

Je komt daarmee op 15% uit en de balans tussen de aroma's is niet aangetast.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest MrBassMan

Na enkele pogingen en variaties wat de percentages betreft, ben ik nu op een goede mix uitgekomen die in mijn beleving kort aanleunt bij het origineel. Ik vind het in elk geval heel lekker en dus deel ik dit graag met jullie:

 

7% Mango (TPA)

3% Papaya (TPA)

9% Golden Pineapple (CAP)

3% Koolada

 

Deze heb ik gemixed met een 50/50 base met 3mg Nic

Na een week steepen smaakt dit echt super!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Guest Moensmeister

Hi iedereen!
Iemand deze ondertussen al goed kunnen namaken? welke verhoudingen?
Aroma's zijn onderweg :) 
Bedankt alvast voor deze info hier

Link to comment
Share on other sites

 

51 minutes ago, Moensmeister said:

Hi iedereen!
Iemand deze ondertussen al goed kunnen namaken? welke verhoudingen?
Aroma's zijn onderweg :) 
Bedankt alvast voor deze info hier

 

Welkom op de forum Moensmeister :bloem

 

On 07/09/2016 at 10:16 AM, MrBassMan said:

Na enkele pogingen en variaties wat de percentages betreft, ben ik nu op een goede mix uitgekomen die in mijn beleving kort aanleunt bij het origineel. Ik vind het in elk geval heel lekker en dus deel ik dit graag met jullie:

 

7% Mango (TPA)

3% Papaya (TPA)

9% Golden Pineapple (CAP)

3% Koolada

 

Deze heb ik gemixed met een 50/50 base met 3mg Nic

Na een week steepen smaakt dit echt super!

Link to comment
Share on other sites

Guest Moensmeister
15 hours ago, WiSK said:

 

 

Welkom op de forum Moensmeister :bloem

 

 Dankje!
Ik begin er aan zodra de bestelling is toegekomen! Zit wel met een 70VG30PG maar ook de 3mg Nic dus komt wel goed, misschien 1% aroma meer toevoegen verdeeld onder de 4 smaken... Ik hou je op de hoogte!
De beste wensen en nog eens bedankt! :ja

Link to comment
Share on other sites

15 minutes ago, Moensmeister said:

  Zit wel met een 70VG30PG maar ook de 3mg Nic dus komt wel goed, misschien 1% aroma meer toevoegen verdeeld onder de 4 smaken...

 

Mijn ervaring is dat het niet zoveel uitmaakt tussen 50%VG en 70%VG. En daar zit al 22% aroma in dat recept.

 

Advies om een beetje extra aroma erbij te doen stamt uit de tijd dat veel recepten bedoeld waren voor 70%PG en mouth-to-lung dampen; toen kwamen de cloudchasers met max-VG en airflow wijd open en die vonden de smaak slap. Ze dachten: het zal komen door de extra VG, die bind niet zo goed met aroma's als PG. Maar die redenering klopt niet helemaal. Het gaat eerder om de airflow en hoe de aroma's je smaakpupillen en reukorgaan raken. Dan is er gewoon een ander smaakbeleving dat niet zomaar op te lossen is door meer aroma toe te voegen.

 

Probeer altijd recepten eerst zoals bedoeld, met precies dezelfde aroma's en verhoudingen. Als je daarna vind dat het niet klopt, dan pas gaan sleutelen. :duim

Link to comment
Share on other sites

Guest Moensmeister
3 hours ago, WiSK said:

 

Mijn ervaring is dat het niet zoveel uitmaakt tussen 50%VG en 70%VG. En daar zit al 22% aroma in dat recept.

 

Advies om een beetje extra aroma erbij te doen stamt uit de tijd dat veel recepten bedoeld waren voor 70%PG en mouth-to-lung dampen; toen kwamen de cloudchasers met max-VG en airflow wijd open en die vonden de smaak slap. Ze dachten: het zal komen door de extra VG, die bind niet zo goed met aroma's als PG. Maar die redenering klopt niet helemaal. Het gaat eerder om de airflow en hoe de aroma's je smaakpupillen en reukorgaan raken. Dan is er gewoon een ander smaakbeleving dat niet zomaar op te lossen is door meer aroma toe te voegen.

 

Probeer altijd recepten eerst zoals bedoeld, met precies dezelfde aroma's en verhoudingen. Als je daarna vind dat het niet klopt, dan pas gaan sleutelen. :duim

 Super duidelijk dankjewel! :clap

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest MrBassMan

Ik blijf hem lekker vinden volgens deze mengverhoudingen. Ik heb gisteren nog een mix van 50ml aangemaakt. Nu even laten rusten en volgende week lekker dampen!

Link to comment
Share on other sites

hey, hoe dicht leunt deze tegen de echte aan?

als je de cap vervangt door pineapple van tpa, hoeveel procent zou je dan gebruiken? 6%?

proef je de mango daar wel in? vind deze zelf steeds flauw en betrap me erop dat ik die in recepten steeds verwissel met juicy peach..maar ditmaal is het een vriend die een cloontje vraagt hiervan dus ben op zoek om hem een pleziertje te doen. zelf gisteren enkel 3 trekjes geproefd en er zat precies iets citrusachtig bij, kan dat ?

 

alvast goed bezig mannen ;)

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Guest sabrina
On 7-9-2016 at 10:16, MrBassMan said:

Na enkele pogingen en variaties wat de percentages betreft, ben ik nu op een goede mix uitgekomen die in mijn beleving kort aanleunt bij het origineel. Ik vind het in elk geval heel lekker en dus deel ik dit graag met jullie:

 

7% Mango (TPA)

3% Papaya (TPA)

9% Golden Pineapple (CAP)

3% Koolada

 

Deze heb ik gemixed met een 50/50 base met 3mg Nic

Na een week steepen smaakt dit echt super!

Hi iedereen, 

 

ik zou binnenkort ook zelf mijn liquid willen maken, maar woon in België en heb geen idee hoe ik aan de bovenstaande aroma's moet komen, omdat wij hier door de nieuwe wetgeving niet online kunnen kopen!!!

 

kan iemand mij op weg helpen?

 

woon dicht bij Brugge en heb deze nog niet gevonden in shops.

 

gr

 

 

Link to comment
Share on other sites

Guest sabrina

Hi Vapestar, 

bedankt voor de tip.

maar ik dacht dat ik als belg geen online bestellingen mee kan doen voor deze dingen?

of heb ik het hier verkeerd?

 

gr

Link to comment
Share on other sites

Guest sabrina

Hi OvergeefDave,

 

ok, weer iets dat ik heb bijgeleerd!!

al 1 iets minder waar ik mij zorgen over moet maken.

nu op zoek naar goeie bases en nic boosters.

mss een tip om mij op weg te helpen?

:bloos

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...