Jump to content

FlavorMonks Lemon & Melon


Guest Noltha

Recommended Posts

Guest Noltha
Flavor Monks Lemon & Melon
 
Eindelijk zomer,BBQ tijd, terrasje tijd, vape gear check, battery check, tanks al filled up, time to relax , this is how life should be, no worry and definitive no stress.
 
Tijd om wat fruit smaken te testen.
 
De frisse geur van citroen, de zoete smaak van meloen,
beide brengen mij meteen in the right mood.
 
Euh, wat heeft nu Lemon en Melon op dezelfde letters na met elkaar te maken, is niet de ene zuur en de andere gewoon zoet?
 
Inderdaad, zuur en zoet, ideal for Summer time.
 
Hoewel ik zeer sceptisch ben als het over fruit aroma's gaat en daar deze bij vele aroma fabrikanten meestal een chemische ( wc blokje) of wat lichte alcohol geur en smaak hebben, was ik toch weer verrast wat FlavorMonks hier heeft klaar gespeeld en toch zo weer hun stempel drukken op de steeds groeiende markt van aroma's.
 
The only thing that counts is; flavor.
 
De Aroma's heb ik rechtstreeks aangekocht bij FlavorMonks.
Beide heb ik kunnen proeven op een gezellige avond bij FlavorMonks, steeds een warm onthaal , leuke babbel, gedachten uit te wisselen, a perfect evening.
 
Don't be shy and do yourself a favour, visit FlavorMonks, they're always happy to see you and always open for idea's.
 
Van de twee aroma's heb ik elk een10ML flesje aangekocht.
 
Voor de smaak test heb ik volgende hardware gebruikt ; de Velocity met 0.9 Ohm ss single coil op 15W en de Smok Tf RTA met G1 deck en 0.5 Ohn kanthal A1 clapton Coil op 25W.
 
Zo en nu na dit kort voorwoordje, de smaak test.
 
FlavorMonks Lemon.
 
De lemon had ik bij de eerste mix op 10% gemengd met mijn , O, so lovely base met 85% VG/ 15% PG 4 mg. nicotine.
 
Nader hand heb ik deze terug gebracht op 6%.
 
Duh, eerst 10% en dan 6%, Why?
 
Read on and I will tell you.
 
Bij het open maken van het flesje viel mij meteen op dat het aroma een aangename geur heeft van citroen.
 
Ah, that smell of fresh Lemon, I love it.
 
Na dat ik het aroma op 10% gemengd had en de dag erna een proef dampje mee maakte, was ik toch zeer verrast hoe sterk dit aroma was, de geur is lichter als de smaak en ik merkte duidelijk dat naast het zure, zij het met een ondertoon, het bittere van de zeste aanwezig was.
 
Inderdaad, zeer aangenaam verrast, maar voor mij was de mix te sterk, daar het bittere na een tijdje toch wat de bovenhand kreeg.
De liquid heb ik 5 dagen laten staan en na een proef sessie, was de smaak nog steeds hetzelfde, maar het bittere was nu iets milder, nog steeds iets te sterk voor mij.
Dus de liquid terug gebracht op 6%, en kijk daar , de ideale balans, het zurige frisse van de citroen met een kantje bitter.
Zeer aangenaam vond ik ook dat FlavorMonks het klaar gespeeld heeft om hier toch een kleine zoete ondertoon aan toe te voegen die duidelijk door mijn hoge VG base meer naar boven komt.
 
Zo is deze met de inhaal lekker fris met het licht zurige als boventoon en met de exhale proef je tegen het gehemelte het fijne bittere maar ook het wat zoete op de tong.
Het wat bittere blijft wat na hangen in de mond, op de lippen is er geen smaak die blijft hangen.
 
Sugarlips , not really, but that's the point of Lemon.
 
De smaak is puur citroen , no chemical or alcohol taste.
De smaak is op de Velocity zacht en het bitter was duidelijk minder aanwezig als bij de Smok.
Met de Smok en de clapton coil is de smaak meer duidelijker aanwezig, ook het bittere komt wat meer naar boven in deze RTA.
 
Duidelijk kan de smaak wat verschillen in een RTA/RDTA/RDA/RBA, ook de coils en de wattage kunnen veel doen met een smaak. Denk er ook aan dat met hoge VG de liquid iets zoeter zal zijn als dan met hoge PG.
 
Ook geeft de lemon op 10% een beetje flash bij de Smok, maar niet in de mate dat,  ik die niet graag een flash heeft, er problemen mee had. Op 6% was er geen flash.
 
Duidelijk een aroma dat meer aandacht verdient als een stand alone aroma.
Maar ook als toevoeging bij ander aroma's is deze zeer goed te gebruiken..
 
Flavor Monks Melon.
 
Als Meloen liefhebber ben ik steeds op zoek naar de perfecte zoete Meloen smaak en was ik toch zeer blij dat ik deze heb kunnen proeven.
 
Ja , ik ben een zoetkous, can't help it, it's just how it is.
 
Nu beschrijft FlavorMonks dit aroma als een Galia Meloen smaak, maar hij smaakt iets meer naar een andere bekende Meloen smaak.
 
Sommige zullen ineens denken; Lap, daar komt hij weer, wat proeft hij dan weer anders als Galia.
 
En het antwoord is eigenlijk niets, maar toch nog iets.
 
De Galia meloen is een kruising tussen een cantaloupe en een suiker meloen, en hier zit juist het verschil, de galia proeft bijna hetzelfde als een cantaloupe in dit aroma, alleen is het niet bere zoet als een Cantaloupe, dus een Cantaloupe light, hahaha.
 
Als men met veel verstand en wijsheid de neus boven het flesje brengt en de geur helemaal tot u laat komen, dan gaan mijn gedachten naar;
 
Damn, Really, is it possible, did I finally found the perfect Melon Aroma.
 
O, my God.
 
Yepp, going to drink it.
 
No, I'm going to drink it now.
 
Yes, no argument, I'LL drink it,
 
I'm really going to drinkt it.
 
Ahtlon, keep your head together.
 
I finally found this lovely Melon taste that's spot on.
 
Het aroma heb ik op 8% gemengd met mijn 85% VG/ 15%PG 4mg. nic, base.
 
De dag na het mengen riekt men puur de meloen, niet uitgesproken, maar duidelijk aanwezig, daar de galia niet zo zoet is als de cantaloupe komt de smaak veel beter tot zijn recht in een liquid en de geur is milder.
 
Dus als ongeduldige DIY heb ik natuurlijk meteen de liquid geproefd en was zeer aangedaan hoe goed deze al na één dag is.
Na 5 dagen wordt de Meloen iets zoeter, maar dit blijft aardig binnen te perken.
 
De inhale is zoetig, niet om te zeggen waw, maar gewoon lekker en easy to breath in.
Met de exhale kom je er gewoon niet rond, de smaak is voortreffelijk, ik proef puur de meloen smaak, zelf vind ik dat deze meer naar Canteloupe smaakt als dan naar Galia, de smaak is licht, zacht, puur, je kan het vergelijken met het eten van een stuk verse Meloen.
De smaak blijft lang na hangen in de mond en het zoete blijft mooi op de lippen.
Eenduidig heb ik eindelijk mijn Meloen smaak gevonden.
 
Pure Sugarlips
 
Deze smaak heeft mij toch zeer verrast en is zeer puur.
 
The perfect Melon aroma is a fact, it's FlavorMonks Melon.
 
Met de velocity en de Smok is de smaak rond, zacht en laat zich zeer goed weg dampen.
 
Nu zijn deze bruikbaar als ADV?
 
De Lemon kan men als stand alone ADV gebruiken, maar zelf denk ik dat deze smaak u na een tijdje wat kan gaan vervelen en het bittere kan hier een beetje parten spelen.
Als een aroma om nu en dan tussendoor een tankje van weg te dampen, is deze wel zeer geschikt.
Is ideaal als men even wat anders wilt dampen.
 
De Melon is duidelijk een ADV, zelfs na een tijd proeft men nog steeds de zoete smaak van Meloen.
 
Nieuwe toevoeging met punten/stars, maximum is 7 stars;
 
7 stars = Doesn't get better as this.
6 stars = Excellent
5 stars = Very Good
4 stars = Good
3 stars = Average
2 stars = acceptable
1 star = well what do you think, yep; just bad.
 
FlavorMonks Lemon
Taste ; 5 stars
Smell ; 5 stars
Bottle; 6 stars
Price ; 5 stars with 10Ml/30Ml, 6 stars with 100Ml
 
 
FlavorMonks Melon
Taste ; 6 stars
Smell; 5 stars
Bottle; 6 stars
Price ; 5 stars with 10Ml/30Ml, 6 stars with 100Ml
 
Wilt u ook deze smaak proberen, maar u heeft geen tijd om deze eens te gaan proeven, dan kan u ook test eppies bestellen, zelf vind ik dit ideaal en de prijs is zeer moderaat , met 1 ml aroma kan men naar gelang van persoonlijke smaak tussen 10 ( 10%) a 20ml ( 5%) liquid aanmaken.
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Maak nieuwe...