Jump to content

DIY OR DIE - Pistachio RY4U


S1l3nc0r

Recommended Posts

Gekocht bij: Chefs Flavours, in de UK

Prijs: +/- 9 Euri excl. verzendkosten

Flavourpercentage: 15 % (zoals aanbevolen)

Mengverhouding: 25 / 75 PG / VG (Inclusief Flavour)

Nicotinesterkte: 3 mg

PG Base: CDD, VG Base: Insane, Nic Base: CDD

Hoeveelheid testbatch: 30 ml.

 

Na wat tips van een aantal gebruikers hier op het forum (waarvoor mijn dank), kwam ik uit bij Chefs Flavours, en de fabrikant DIYORDIE.

Ik was op zoek naar gelaagde smaakjes, die me zowel bij het in- als exhalen aan het denken zetten wat ik nu eigenlijk precies aan het dampen was.

Tijdens mijn vakantie heb ik onder andere deze besteld, maar ook Pancake Bloke, Nana Cream, Baron Nut, en wat andere smaakjes.

Na thuiskomst vol spanning zitten wachten tot het binnen was, en een paar dagen later de stoute schoenen aangetrokken, het mixtafeltje ingericht, en gaan met die banaan (of pistachenootjes)!

 

Tijdens het mengen vielen me al meteen een aantal dingen op:

Ik ruik zoetigheid, die ik niet meteen kan definieren.

Ik ruik ook iets bakery achtigs, het lijken wel een beetje de koekjes te zijn die we vroeger allemaal op school wel eens gebakken hebben, de befaamde zandkoekjes, bestrooid met suiker.

Daarnaast ruik ik ook een vleugje tabak, dat zal de RY4U wel zijn (duh).

En last but not least, my favourite nut of all time: Pistache! (Ben ik helemaal gek van, zeker als het verwerkt is in echt goed Italiaans ijs!)

Netjes alles op de weegschaal afgewogen tot op de honderste gram nauwkeurig, wat met de flavour ook prima ging, gezien het fijne driptuitje op de fles.

Daarna een minuut of vijf flink geschud, gelucht, geschud, gelucht, en nog een derde keer geschud en gelucht.

Speciaal voor het testen van samples had ik de dag ervoor bij de Action een aantal plastic potten gekocht die je luchtdicht af kan sluiten door op hyet deksel een hendel over te halen, en daar het flesje (heel eenzaam) ingezet.

Een paar uur later wederom 3 keer vijf minuten geschud en gelucht, en mezelf op de vingers getikt toen ik de (toevallig???) schoongemaakte Hydra tank om het hoekje zag gluren.

Nee! Afblijven jij!

 

Dit proces vervolgens dagelijks een aantal keer herhaald, en het de rest van de tijd koel, droog en donker, op een plank onder de inbouwkoelkast, op een graadje of 15 laten rusten.

 

Afgelopen zaterdag was het 10 dagen geleden dat ik m aangemaakt had, en had ik het er met een twijfelende overstapper over.

Daarom wederom de Hydra schoongemaakt, een vers 1.8 Ohm coiltje erin, de Koopor mini op 32.5 Watt gezet, en het coiltje uitvoerig geprimed, de hydra in elkaar gezet, gevuld, en een kwartiertje laten staan.

 

Om de smaakpaillen enigszins te reinigen een sloje radler genomen, en de mond gespoeld met wat water.

Ik was zo nieuwsgierig!

 

De eerste drie bescheiden teugjes niet over de longen genomen, maar wel even in de mond gehouden.

Yummie, wat proef ik allemaal?

Het was net of ik een versgebakken koekje had gegeten, waar in ieder geval suiker op zat, en misschien ook wel wat caramel, of vanille.

De vierde teug een seconde of vijf naar binnen getrokken, direct de longblaasjes in, en genieten maar!

Bij de Inhale proefde ik duidelijk de koekjes, suiker, en wat romigs.

Na 'm een paar seconden in de longblaasjes te hebben laten dansen, langzaam uitgeblazen, waarbij opeens het hintje relatief lichte tabak naar boven kwam, afgemaakt met een totaal niet overheersend pistache aroma.

Toen ik mijn lippen aflikte wist ik het zeker: Dit is een nieuwe ADV for me.

Vervolgens ging in een uurtje het hele tankje erdoor, en heb ik met enige tegenzin de twijfelaar naast me wat laten proeven.

Hij zat nog geen 3 minuten later op diverse dampwinkels te browsen, en is volgens mij nu wel over de streep!

 

Zojuist heb ik weer een tankje gevuld, en as we speak, tijdens het schrijven van deze review, moet ik nu ff opstaan om het tankje weer te vullen...

Zodra ik op submit topic heb geklikt, zal ik het damptafeltje maar weer in gaan richten, en nog eens een deciliterje gaan maken...

Wat heb ik een spijt dat ik niet meer ervan heb gekocht, hij is bij Chefs uitverkocht.

Dan maar op zoek naar een ander die m verkoopt...

O nee, dat hoeft niet.

Het originele recept is ontleed, en zal een dezer dagen de losse flavours bestellen...

Dan kan ik een flinke batch maken, en eventueel wat mensen hier blij maken...

Edited by S1l3nc0r
typotje eruit gehaald...
  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

Guest billyblanco

Mooie review, klinkt als een aroma in mijn straatje, de rhodonite van diyordie vind ik ook erg lekker. 

 

De maker van de Diyordie recepten post zelf al zijn recepten online (Enyawreklaw op e-liquidrecipes.com) 

 

Je zou even lid kunnen worden van de chefs Facebook pagina https://www.facebook.com/groups/792633707439427/  en vragen wanneer die flavour weer op voorraad is.. ze zijn vaak wel snel met antwoorden en er staat ook een 10% kortingscode daar. 

Link to comment
Share on other sites

18 hours ago, Kapitein Merijn said:

Mooi om te lezen dat hij zo goed bevalt.

Aangezien ik toch RY4 double moest bestellen heb ik laatst ook maar de rest van de ingrediënten besteld.

Hopelijk deze week maar eens een batch klaar maken.

 

Mag ik vragen waar je de butterscotch ripple vandaan hebt?  Ik wilde alles bij edym bestellen,  maar zij hebben alles behalve de butterscotch ripple

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...