Sign in to follow this  
Followers 0
D_V

Vaponaute review van een beginner

3 posts in this topic

Hi allemaal!

Na de leuke reacties op mijn vorige topic, dacht ik laat ik nog een review plaatsen!
Ook deze keer startersapparatuur en bij deze smaken ben ik er nog meer van overtuigd dat een betere set up de liquids veel meer tot hun recht laat komen. Neemt niet weg dat het voor mij als beginner toch een aangename dampervaring was!

Set up: Kanger top Evod met 1,5 ohm dual coil. Tankje mooi schoon gemaakt na iedere proeverij. Deze keer ook een variabel voltage batterij erbij geprobeerd om tussen de 3,2 en 4,8 volt te spelen. Het is een kleine stap maar ik merk het verschil zeker wel!

Liquid samenstelling: Volgens Vaponaute 40/60 pg vg met 12 mg nicotine. 

Under the sea

Volgens de fabrikant: 

The match of delicious 4 Mint extracts with a splash of Gin and hints of Juniper.
Cucumber & Watermelon enhanced by delicate notes of Lavander & Coriander round up this unique and refreshing cocktail. 

Mijn ervaring:

Wow, hallo nieuwe lievelings liquid! Ik heb flashbacks naar warme zomeravonden met gin tonics op het terras!
Ik proef gin, komkommer en mint & menthol. Ik ken de smaken en geuren van de genoemde kruiden, maar die haal ik er niet uit.

Watermeloen proef ik evenmin. Deze liquid is zo lekker fris, ik wil zeggen dat het een ADV is maar dan is het flesje zo op :bloos. Een dikke 9!

Night flight

Volgens de fabrikant: 

A robust black coffee with a swirl of cream & whiskey paired with almond biscuits.

Mijn ervaring:

Ik moet bekennen dat ik dacht niet zo van de koffie smaken te zijn (ik drink namelijk ook vrij weinig koffie), maar wat kan een mens zich vergissen!
Het eerste waar ik aan dacht was koffie ijs, dat heb ik letterlijk al jaren niet gehad maar ik werd bij een paar keer inademen meteen terug gebracht naar mijn bezoek aan EuroDisney waar ik voor de eerste keer koffie ijs in een overheerlijk hoorntje at. 

Ik proef zoet romige koffie, met een hint van biscuits. Whiskey proef ik niet, maar ik weet niet of ik dat zo erg moet vinden haha.

Geen ADV voor mij, maar nu bijna standaard 's avonds na het eten even een half tankje Night flight en genieten. Deze krijgt een 8.

Perfect day

Volgens de fabrikant: 

A complex macaroon with flavors of rose, litchi, coconut & raspberry.

Mijn ervaring:

Toen ik de smaak combinatie las dacht ik...rare combinatie ik weet niet wat ik er van moet vinden. Nu ik de liquid geproefd heb zit ik eigenlijk nog steeds met die gedachte. Ik vind hem erg parfumachtig en bloemig, ben er niet verzot op maar vind hem zeker ook niet vies. Ik kom er wel steeds bij terug dus misschien is dit een liquid die je over tijd steeds meer begint te waarderen? 
De cocos en roos vind het ik meest overheersen, er zit iets fruitigs op de achtergrond waar ik eerder framboos in proef dan lychee. 

Geen ADV voor mij, maar ik vind het wel een interessante smaak. Van alle genoemde smaakjes ben ik bij deze het meest nieuwsgierig hoe deze zou smaken met variabel wattage en een gevorderde tank/clearo. Deze krijgt een 6,5.

Zoals altijd zijn alle comments en tips weer welkom, hebben jullie zelf ook ervaringen met Vaponaute?

Edited by D_V
6 people like this

Heb deze 3 ook niet zo lang geleden aangekocht. Alle 3 duidelijke 'premium' liquids die spijtig genoeg dan ook wat te duur zijn om dag in dag uit te vapen :(

Je omschrijving en conclusies sluiten ook perfect aan bij mijn ervaringen. 'Under the sea' is tot nog toe het enige premium liquid waar ik een 2e flesje van heb 'moeten' kopen. Als je die net als ik zo lekker vind moet je ook eens 'English garden party' van Alchemy proberen, die is mogelijk NOG lekkerder ... 

Under the sea: voor mij vooral meloen, mint en menthol, en er blijft iets van een pepersmaak hangen. 

Niet slecht maar ik proef er niets van gin in.