Jump to content

Vaponaute review van een beginner


Guest D_V

Recommended Posts

Hi allemaal!

 

Na de leuke reacties op mijn vorige topic, dacht ik laat ik nog een review plaatsen!
Ook deze keer startersapparatuur en bij deze smaken ben ik er nog meer van overtuigd dat een betere set up de liquids veel meer tot hun recht laat komen. Neemt niet weg dat het voor mij als beginner toch een aangename dampervaring was!

 

Set up: Kanger top Evod met 1,5 ohm dual coil. Tankje mooi schoon gemaakt na iedere proeverij. Deze keer ook een variabel voltage batterij erbij geprobeerd om tussen de 3,2 en 4,8 volt te spelen. Het is een kleine stap maar ik merk het verschil zeker wel!

Liquid samenstelling: Volgens Vaponaute 40/60 pg vg met 12 mg nicotine. 

 

Under the sea

Volgens de fabrikant: 

The match of delicious 4 Mint extracts with a splash of Gin and hints of Juniper.
Cucumber & Watermelon enhanced by delicate notes of Lavander & Coriander round up this unique and refreshing cocktail. 

Mijn ervaring:

Wow, hallo nieuwe lievelings liquid! Ik heb flashbacks naar warme zomeravonden met gin tonics op het terras!
Ik proef gin, komkommer en mint & menthol. Ik ken de smaken en geuren van de genoemde kruiden, maar die haal ik er niet uit.

Watermeloen proef ik evenmin. Deze liquid is zo lekker fris, ik wil zeggen dat het een ADV is maar dan is het flesje zo op :bloos. Een dikke 9!

 

Night flight

Volgens de fabrikant: 

A robust black coffee with a swirl of cream & whiskey paired with almond biscuits.

Mijn ervaring:

Ik moet bekennen dat ik dacht niet zo van de koffie smaken te zijn (ik drink namelijk ook vrij weinig koffie), maar wat kan een mens zich vergissen!
Het eerste waar ik aan dacht was koffie ijs, dat heb ik letterlijk al jaren niet gehad maar ik werd bij een paar keer inademen meteen terug gebracht naar mijn bezoek aan EuroDisney waar ik voor de eerste keer koffie ijs in een overheerlijk hoorntje at. 

Ik proef zoet romige koffie, met een hint van biscuits. Whiskey proef ik niet, maar ik weet niet of ik dat zo erg moet vinden haha.

Geen ADV voor mij, maar nu bijna standaard 's avonds na het eten even een half tankje Night flight en genieten. Deze krijgt een 8.

 

Perfect day

Volgens de fabrikant: 

A complex macaroon with flavors of rose, litchi, coconut & raspberry.

Mijn ervaring:

Toen ik de smaak combinatie las dacht ik...rare combinatie ik weet niet wat ik er van moet vinden. Nu ik de liquid geproefd heb zit ik eigenlijk nog steeds met die gedachte. Ik vind hem erg parfumachtig en bloemig, ben er niet verzot op maar vind hem zeker ook niet vies. Ik kom er wel steeds bij terug dus misschien is dit een liquid die je over tijd steeds meer begint te waarderen? 
De cocos en roos vind het ik meest overheersen, er zit iets fruitigs op de achtergrond waar ik eerder framboos in proef dan lychee. 

Geen ADV voor mij, maar ik vind het wel een interessante smaak. Van alle genoemde smaakjes ben ik bij deze het meest nieuwsgierig hoe deze zou smaken met variabel wattage en een gevorderde tank/clearo. Deze krijgt een 6,5.

 

Zoals altijd zijn alle comments en tips weer welkom, hebben jullie zelf ook ervaringen met Vaponaute?

 

 

Edited by D_V
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest Orbit_be

Heb deze 3 ook niet zo lang geleden aangekocht. Alle 3 duidelijke 'premium' liquids die spijtig genoeg dan ook wat te duur zijn om dag in dag uit te vapen :(

 

Je omschrijving en conclusies sluiten ook perfect aan bij mijn ervaringen. 'Under the sea' is tot nog toe het enige premium liquid waar ik een 2e flesje van heb 'moeten' kopen. Als je die net als ik zo lekker vind moet je ook eens 'English garden party' van Alchemy proberen, die is mogelijk NOG lekkerder ... 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 2 months later...
  • 2 months later...

Night Flight is echt awesome, veel te veel van weggedampt op kantoor omdat het zo perfect samen gaat met een kopje koffie. Als whiskey liefhebber is deze liquid ook echt aan te raden, gaat zeer goed samen met een goed glas whiskey. Alleen de prijs he..... tja.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Nu ik dit topic zie, schiet me ineens iets te binnen. Voor degenen die van Night Flight houden en een goedkoper alternatief zoeken; het Mocha Cake aroma van Vaponaute heeft hier veel van weg!

 

In eerste instantie was ik van mijn eerste batch niet echt onder de indruk. Het rook en smaakte eigenlijk naar een hele zware, zoete kokoscake. (Terwijl er dus geen kokos in zou zitten..)

Na een paar keer proberen aan de kant gezet en er niet meer aan gedacht.

 

Nu heb ik mijn laatst gemixte flesje hiervan een tijdje terug eens verdund met base (eigenlijk alleen om 'm van 12mg 6mg te maken -de smaak was in mijn herinnering toch sterk genoeg) en nu smaakt hij heeeeerlijk. Met een drupje koffieliquid/-aroma erbij doet deze mij op 5-8% sterk aan de Night Flight denken.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Perfect Day is mijn "onderweg" smaak. Lekker fris met een hint of mysterie. Geen ADV, maar wel een lekker afwisseling. De anderen in de 24/7-serie heb ik nog niet uitgeprobeerd, maar gezien het bovenstaande verwacht ik dat ze me niet gaan teleurstellen.

 

De E-Journeys van Vaponaute zijn mijn "snoepjes" voor een verwen moment. Niet goedkoop, maar de smaak is er wel naar. Rijk, decadent, en extravagant. Als het goed is krijg ik Komodo vandaag binnen waar ik ook naar uit kijk.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Mijn pakketje is inderdaad vandaag vanuit Frankrijk aangekomen en wat een luxe! (Ik had de eerste proef flesjes in Nederland gekocht). Ik had de hoesjes al eens op youtube gezien, maar niet ergens te koop (met flesjes). Ik heb dit dus rechtstreeks bij Vaponaute gekocht (en zal dat waarschijnlijk in de toekomst weer doen, tenzij een Nederlandse site het goedkoper aanbiedt).

 

Ik vind de verpakking ook enorm aantrekkelijk, de mooie etiketten had ik al gezien bij mijn vorige batch, maar de "frosted" glazen flesjes had ik nog niet in mijn handen gehad.

 

20180103_Vaponaute-packs-duo.jpg

 

Wat mij opvalt aan Vaponaute liquids is de rijkheid aan sensaties met subtiele hints. Er is duidelijk flink over nagedacht en het opbloeien van smaakjes (opeenvolging van sensaties) in elke liquid is een fantastische ervaring. Maar, zoals ik al eerder schreef, Vaponaute liquids zijn geen ADV! Dit zijn "verwen jezelf" smaakjes. 

 

Mijn favorieten van de E-journeys zijn:

- "On the Storm" welke eerst een rijke volle smaak (ze zeggen peer gerijpt in cognac) geeft, ideaal voor een avond vape, gevolgd door een heerlijke noot-achtige over-toon (combinatie van cacao, honing en kaneel) en een miniem vleugje anijs. Gebruikt in Smok Baby Beast met 0.4 Ohm coil.

 

- "Over the Rainbow" heeft een fruitige indruk (Cantaloupe, wat ik nog nooit heb gegeten, met gember en limoen), maar niet "boem.. fruit!", met een volle rijke nasmaak (volgende de site; citrus, groene vijg en verbena, dat laatste ken ik niet, maar de combinatie is heerlijk). Gebruikt in Augvape Merlin RTA met 0.5 Ohm Tiger coil.

 

Iets minder lekker (maar nog steeds lekker!) vind ik:

- "Into the Wild" smaakt voor mij een beetje vreemd in het begin. Een moeilijk te plaatsen smaak. Ik merkte dat de eerste paar "trekjes" een soort van speurtocht was voor mijn hersenen. Er zit Virginia tabak in, met toffee en pralines. Iets wat ik normaliter niet zou uitzoeken, maar na een paar keer proberen best lekker vind. Van de tabak vond ik niets terug, maar misschien ligt dat aan mij. De tonen die volgen zijn duidelijk noot-achtig (walnoot, amandelen, hazelnoot) en erg rijk/vol, maar ik merkte initieel niets van de "snoep kersen", die smaak komt er echt pas achteraan inzetten als een hint in de nasmaak. Gebruikt in Uwell Crown 3 Mini met 0.4 Ohm coil.

 

De enige die ik nog niet heb geprobeerd is "Under the Sea", want ik heb geen schone/lege tank tot mijn beschikking. Maar die staat hiervoor al beschreven door anderen. Ook bewaar ik de 24-series, maar uitgaand op de geur en beschrijvingen weet ik dat ik die ook enorm ga waarderen.

 

Het Komodo logo geeft enigszins groenig licht in het donker, dat is leuk als je de (lege) fles ergens in het zicht bewaard, maar dat verliest snel zijn licht als de fles -naar behoren- koel en donker bewaart. Het is een 60ml fles met 50ml vloeistof (of 100ml als je de grote koopt), je moet zelf 10ml toevoegen (met of zonder nicotine). De geur van de Komodo is erg anijs-achtig (zoals verwacht) en vult al snel de kamer als je de fles open schroeft. Het deed me in eerste instantie erg aan Ouzo denken.

De Komodo is een lekker beest! Wat onmiddellijk opvalt is de duidelijke anijs smaak. Ik houd daar zelf best van, maar als dat niet je ding is dan kan je beter geen Komodo proberen. De smaak die volgt is drop met een vleugje fruit wat het puntje van mijn tong doet kietelen, heerlijk.Volgens de site is het drop, kers, yuzu (soort citroen) en andere fruitjes. Ik vermoed dat ze steranijs hebben gebruikt, vanwege mijn eerste Ouzo en anijs associatie. Al met al een lekkere vape, maar duidelijk voor liefhebbers van deze (niet zoete!) smaak sensatie. Het doet waarschijnlijk ook erg denken aan tandpasta, maar dat is niet zo vreemd, steranijs is een veel gebruikte smaak. Gebruikt in Uwell Crown 3 Mini met 0.4 Ohm coil. Dit zou een ADV kunnen zijn voor iemand die dit lekker vindt, voor mij blijft het een lekkere tussendoor vape.

 

Voor alle bovenstaande heb ik mijn Sigelei Kaos Spectrum gebruikt met wattage rond de 40~45. (Ietje meer of minder afhankelijk van de gebruikte tank/coil).

 

Voor degenen die geïnteresseerd zijn in mijn ADV's, dat zijn op dit moment Rude Oil - Kerosene Kandy in een Melo 3 (met 0.3 Ohm), en Double Drip - Twisted Ice Cream ook in een Melo 3 met 0.3 Ohm, beiden wisselend op een eLeaf Pico op zo'n 30~35 Watt.

De "Perfect Day" die ik in mijn vorige post al noemde zit in mijn eLeaf iCare Solo voor onderweg.

Edited by Rowena
tiep vautjes ;)
  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...