Jump to content

Welke batterij?


mobroeke43

Recommended Posts

Ik heb met de nemesis clone bij FT besteld. Wat is nu de beste, veiligste en goedkoopste 18560 batterij hiervoor? als deze combi al bestaat... ik zie ook verschillende voltages staan, ik heb geen idee wat het beste is...

Klopt het dat je batterijen niet over de grens moet bestellen? of maakt dat niet uit?

Ook heb ik een oplader bij FT gezien, is dat handig om te doen of maar beter in NL bestellen?

Als iemand mij op weg kan helpen heel graag ?

Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, mobroeke43 said:

En zou ik deze ook bij FT kunnen bestellen?

Voor batterijen en accu's  worden Chinese webshops afgeraden.

Het schijnt dat ze in China soms 2e hand verkopen, enkel nieuwe winkel doen ze er dan om heen

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, mobroeke43 said:

En zou ik deze ook bij FT kunnen bestellen?

Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk

Kan wel,

maar moet je zeker een paar weken wachten, en hopen dat ze orgineel zijn,

nkon.nl is zelfs goedkoper.

mail of bel Nkon.nl even van wanneer de batterijen worden verwacht :ja

 

Link to comment
Share on other sites

57 minutes ago, Ozzy said:

De LG HE2 en de HE4 ook goed ervaringen mee hier ! (ook van nkon.nl) helaas niet op voorraad op het ogenblik.

 

 

 

 

Over het algemeen zeer tevreden over NKon echter de verwachte verzenddatum is de laatste tijd nogal eens onbetrouwbaar.

Is na lang wachten eindelijk de verwachte verzenddatum bereikt, verandert de status in niet leverbaar.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

De Sony VTC-4 is ook een goede batterij maar heeft wel een wat kleinere capaciteit. Wel goedkoop en leverbaar. Ik heb er drie in mijn rotatie zitten en na een dik half jaar zijn ze nauwelijks achteruit gegaan. 

Link to comment
Share on other sites

voor en mech zou ik ook de VTC4 gebruiken, heeft een wat hogere discharge rating (30A) dan de samsung 25r of vtc5 (20A). Dezen voldoen op zich ook prima voor de meeste builds, maar elke marge bij een mech is meegenomen (tenminste dat vind ik) :-)

Link to comment
Share on other sites

…ik gebruik ze ook voornamelijk in mechs :-)

Maar het zijn sowieso prima batterijen en ik gebruik ze ook in mijn enige gereguleerde mod: de kortere gebruiksduur is nu ook weer niet zo'n groot issue vind ik persoonlijk. In de regel haal ik met twee exemplaren het einde van de dag wel. 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest Mikevapes

Gebruik ook de sony vtc5 in de nemises clone. Gaat prima! Ook op erg lage weerstanden

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Hoi dampers

 

Welke batterijen raden jullie mij aan voor in mijn RX200S en later voor mijn sigelei?

Ik damp meestal tussen rond de 50 en de 100Watt. Ik dacht aan LG hg2 deze zijn ook niet zo duur bij Nkon.

Graag jullie advies :duim

 

Greetz

Link to comment
Share on other sites

Hoi dampers

 

Welke batterijen raden jullie mij aan voor in mijn RX200S en later voor mijn sigelei?

Ik damp meestal tussen rond de 50 en de 100Watt. Ik dacht aan LG hg2 deze zijn ook niet zo duur bij Nkon.

Graag jullie advies :duim

 

Greetz

Überhaupt de andere posts in dit topic gelezen?

Link to comment
Share on other sites

Vraagje tussendoor. Ik ben aan het meelezen in allerlei batterij draadjes omdat ik wat meer van batterijen wil weten. Zo bekeek ik dus ook even wat een LG hg2 is. Daar zie ik er 2 van:

http://www.nkon.nl/lg-18650-hg2.html

en

http://www.nkon.nl/lg-18650-hg2-button.html

Die laatste daar staat bij : button top.

Welke heb je nodig voor een e-sigaret? En wat is een botton top?  Op de plaatjes zie ik geen verschil namelijk.

 

En verder, ik begreep dat LG toch wel een goed merk is? En met  die 20A kom je toch ook wel een eind.

Edited by elja
Link to comment
Share on other sites

Button houd in dat er een puntje op zit. Geen platte pluspool.

Als je het in google had gezet had je zo het verschil kunnen zien

Beste is om een flat top te nemen in je mods. Button zijn meestal iets langer waardoor ze niet in alle mods passen.

8890d8d1c3755150ef8845dfe407d116.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...