Jump to content

Lemon Cake - Inawera (Gebak)


TheVapingRaven

Recommended Posts

Gemengd 80/20 VG/PG, 6 mg nicotine, 4% aroma. 5 dagen gerijpt.

 

Bij het openmaken van de verpakking kwam me de geur van cake direct tegemoet, was net of ik de plaatselijke cake bakkers hobbyclub in huis had gehaald.

 

De smaak is een redelijk natuurgetrouwe stevige smaak van de korst van vers gebakken cake. De citroensmaak mis ik een beetje. Het is er, maar ook weer niet. De smaak geeft een droge sensatie (t'is net of je de laatste kruimels uit de cake verpakking die je gister hebt opengemaakt loopt op te snoepen). 

 

Denk dat dit concentraat meer iets is om in een recept te gebruiken (zou een goede basis zijn voor een aardbeien slagroomtaart. Zit aan "Uwe's erdbeermilch" van CDD en een goed slagroom aroma te denken). Het is niet vies maar zo op zichzelf staand vind ik het een beetje saai. Had best een gretig schuitje extra citroen in gemogen (ik ben dan wel heel erg van de citroensmaak).

 

Geen vervelend goedje, maar er hoort nog iets bij in mijn persoonlijke mening. Ben je dol op cake zou ik je aanraden deze eens te proberen!

 

o.a Te koop bij -> http://www.inawera.com/lemon-cake-concentrate-10-ml-p-2126.html

Edited by TheVapingRaven
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Update.

 

Rijpen is blijkbaar nodig bij dit aroma. Het zal nog steeds niet een ADV van me worden, maar na een week en nog wat rijptijd is de smaak een stuk gebalanceerde geworden. Citroen tonen komen iets meer naar boven. Cake smaak is nu ook niet meer alleen de korst smaak. Het lijkt ook een stukje zoeter. Het blijft wel zijn "droge" karakter houden (lastig uit te leggen).

 

Kleur van de vloeistof is nu ook veranderd van helemaal helder naar een licht maar verzadigd geel.

 

Wat mij betreft is het goedje gegaan van een "meh" smaak naar iets wat leuk is om als afwisseling er eens bij te pakken.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...