TheVapingRaven

Heisenberg - Vampire Vape (Snoep, Fruit, Kruiden)

72 posts in this topic

4 hours ago, Rickw57 said:

Puur rood fruit. Geen teken van anijs/mint oid te bekennen.

Klinkt goe!

7 hours ago, tomtactix said:

Wat voor fruitsoort is Pinkman eigenlijk? Is dat ook een mix met anijs of echt alleen fruit?

ik vond het een beetje smaken naar de ouderwetse wijnballen van vroeger :-). Er zit geen anijs in.

On 25-2-2016 at 02:58, TheVapingRaven said:

Gemengd 80/20 VG/PG, 6mg nicotine, 12% aroma, #TeamNoSteep dit keer, heeft een paar uur met zijn voeten in een warm bad gestaan.

Sterke anijs, menthol tonen. Heel soms komt er iets dropigs naar boven, maar het vervalt niet in een volle dropsmaak. 

Er is duidelijk iets van fruit aanwezig, maar welk fruit? Het is net of het een toverbal effect is. Vooral in een druppelaar veranderd de fruitsmaak naarmate het watje droger wordt. Soms proef ik blauwe bessen, soms heeft het iets van framboos, soms kan ik een citrussmaak ontdekken. Bij het inademen geeft het fruit een zoete sensatie. Bij het uitademen ontwikkeld zich een prettig zuurtje. Het zoet/zure blijft lekker lang bij mij in de mond hangen.

Lichte ondertoon wat mij doet denken aan iets bloemigs. Patchouli? Heb weleens gehoord dat Heisenberg door sommigen als toiletreiniger wordt omschreven, zou weleens kunnen komen door deze ondertoon. Door deze smaak is dit waarschijnlijk een aroma voor de mensen die een iets avontuurlijker smaaksensatie zoeken dan alleen een enkelvoudige smaak als aardbei of banaan. Vroeger zou dit bloemige er voor hebben gezorgd dat het goedje in de ladekast verdween, met het vorderen van mijn dampcarriere zijn dit soort bloemige noten in een aroma hetgeen wat me juist geïnteresseerd houdt in een smaak.  

De liquid heeft een lekkere bittere nasmaak van anijs.

Ik had Heisenberg al eens als kant en klare liquid geprobeerd. Toen vond ik hem al fantastisch maar het werkte niet al te lekker in mijn druppelverdampers. Nu ik hem met 80% VG gemixt heb worden de damp, smaak en de zoettonen een beetje voller en gebalanceerde vind ik. Ik vind 12% aroma genoeg voor mijn toch wel hoge VG gehalte base.

Gevoelsbeleving, hoe kan het anders. Ik zit op een tuinstoeltje ergens in de Mexicaanse woestijn naast een camper mijn bittere levenservaring te overzien, waarbij fruitige en bloemige herinnering me een glimlach en soms een schatterlach veroorloven.

Mits je van menthol, anijs houdt is het wat mij betreft een aroma wat je geprobeerd moet hebben. Aanrader in mijn mening voor de avontuurlijke damper.

o.a Te koop bij -> http://e-sigaretwinkel.com/eliquid/vampire-vape/vampire-vape-aromas/vampire-vape-heisenberg-aroma-30-ml

Deze review heeft ervoor gezorgd dat ik me ook aan het verdiepen ben in DIY. Ik damp momenteel de heisenberg met 6mg nicotine 50/50. Deze heb ik wel gewoon in de winkel gekocht. Als ik het juist heb, dan is het heisenberg aroma pg-based, toch? Ik vind de 50VG/50PG een te grote throathit geven.

Ik heb nu al eens zitten rekenen. Als ik bij cloudhouse vapor een mixed base van 65VG/35PG koop en dan een liquid maak van 30ml (15% aroma + 85 % base = 4.5ml aroma + 25.5ml base) dan kom ik uiteindelijk uit op een verhouding van ongeveer 60VG/40PG? Klopt deze berekening of heb ik ergens een fout gemaakt? Is er een groot verschil tussen de throathit bij 50PG en 60PG?

47 minutes ago, tim said:

Als ik het juist heb, dan is het heisenberg aroma pg-based, toch?

Daar overvraag je me wat Heisenberg betreft, maar over het algemeen kun je uitgaan dat aroma's op pg gebaseerd zijn. PG lost aroma's in de meeste gevallen beter op.

Wat je vraag over PG/VG verhouding betreft. Met hetgeen je wilt bestellen kom je in de buurt van een iets hoger VG gehalte dan een 50/50. 

Mijn ervaring met het vinden van de goede throathit is dat ik je de tip kan geven niet te veel naar PG/VG percentages te kijken. Het is vooral proberen wat het best bevalt. Het is namelijk niet alleen de PG/VG verhouding, maar ook het aroma en de nicotine die erg meespelen in de throathit.

Als ik jouw was, en helaas kan ik niet in je portemonnee kijken dus weet niet of het mogelijk is voor je, zou ik een paar kleinere flesjes base met diverse verhoudingen kopen (b.v een 60/40, 70/30 en een 80/20 VG/PG) en proberen wat jouw het best bevalt.

Misschien niet het antwoord wat je wil, maar hopelijk heb je er toch iets aan.

Edited by TheVapingRaven

20 minutes ago, TheVapingRaven said:

Daar overvraag je me wat Heisenberg betreft, maar over het algemeen kun je uitgaan dat aroma's op pg gebaseerd zijn. PG lost aroma's in de meeste gevallen beter op.

Wat je vraag over PG/VG verhouding betreft. Met hetgeen je wilt bestellen kom je in de buurt van een iets hoger VG gehalte dan een 50/50. 

Mijn ervaring met het vinden van de goede throathit is dat ik je de tip kan geven niet te veel naar PG/VG percentages te kijken. Het is vooral proberen wat het best bevalt. Het is namelijk niet alleen de PG/VG verhouding, maar ook het aroma en de nicotine die erg meespelen in de throathit.

Als ik jouw was, en helaas kan ik niet in je portemonnee kijken dus weet niet of het mogelijk is voor je, zou ik een paar kleinere flesjes base met diverse verhoudingen kopen (b.v een 60/40, 70/30 en een 80/20 VG/PG) en proberen wat jouw het best bevalt.

Misschien niet het antwoord wat je wil, maar hopelijk heb je er toch iets aan.

Bedankt voor de uitleg. Nu weet ik tenminste alweer wat meer. :-)

Klopt mijn redenering wel dat als het aroma pg gebaseerd is, dat ik het moet bijtellen bij de pg-verhouding van mijn base?

3 minutes ago, tim said:

Klopt mijn redenering wel dat als het aroma pg gebaseerd is, dat ik het moet bijtellen bij de pg-verhouding van mijn base?

Denk dat je daar goed zit. Sommige aroma's zijn een zelf een mix van PG/VG of PG en een alcohol, etc. Maar als stelregel zou ik persoonlijk uitgaan dat een aroma 100% PG base is.

Edited by TheVapingRaven
VG veranderd in PG (oeps)

Just now, TheVapingRaven said:

Denk dat je daar goed zit. Sommige aroma's zijn een zelf een mix van PG/VG of PG en een alcohol, etc. Maar als stelregel zou ik persoonlijk uitgaan dat een aroma 100% VG base is.

100% VG?

Ik heb de website van vampire vape eens gecheckt en daar spreken ze dat het aroma pg based is, dat zal dan wel waar zijn veronderstel ik. :)

Het probleem waar ik eigenlijk ook nog met zit is dat ik niet weet welke hoeveelheid VG met nautilus zal aankunnen (wordt pas volgende week geleverd.)

Just now, tim said:

100% VG?

Ik heb de website van vampire vape eens gecheckt en daar spreken ze dat het aroma pg based is, dat zal dan wel waar zijn veronderstel ik. :)

Het probleem waar ik eigenlijk ook nog met zit is dat ik niet weet welke hoeveelheid VG met nautilus zal aankunnen (wordt pas volgende week geleverd.)

Ik bedoelde inderdaad PG, had het al veranderd. 

Als je problemen hebt met een te hoog VG gehalte (of beter een te dikke vloeistof) kun je altijd een klein beetje gedemineraliseerd water bij je e-liquid doen om het te verdunnen. Zal de smaak niet al te veel aantasten (in mijn ervaring niet aantasten). Ook kun je om te verdunnen een klein beetje wodka gebruiken, geeft iets meer throathit. 

Just now, TheVapingRaven said:

Ik bedoelde inderdaad PG, had het al veranderd. 

Als je problemen hebt met een te hoog VG gehalte (of beter een te dikke vloeistof) kun je altijd een klein beetje gedemineraliseerd water bij je e-liquid doen om het te verdunnen. Zal de smaak niet al te veel aantasten (in mijn ervaring niet aantasten). Ook kun je om te verdunnen een klein beetje wodka gebruiken, geeft iets meer throathit. 

Bedankt voor de hulp alvast. Ik denk dat ik maar eens een hoeveelheid base ga bestellen van 65VG/35PG en zien wat het geeft. Klein beginnen zal de boodschap zijn.

1 person likes this

4 minutes ago, tim said:

100% VG?

nautilus max 50/50 dan werkt ie nog goed meer vg gaat niet werken met een nautilus 

1 minute ago, bolieslurper said:

nautilus max 50/50 dan werkt ie nog goed meer vg gaat niet werken met een nautilus 

bedankt, dat werpt al meteen een ander licht op de zaak.

1 minute ago, tim said:

bedankt, dat werpt al meteen een ander licht op de zaak.

Ik heb geen ervaring met een Nautilus. Maar welke Nautilus heb je gekocht? Een Nautilus (oude type) of een Nautilus X (nieuwe type). Als ik het goed heb begrepen kan het nieuwe type een hoger VG gehalte nog wel aan.

1 hour ago, TheVapingRaven said:

Ik heb geen ervaring met een Nautilus. Maar welke Nautilus heb je gekocht? Een Nautilus (oude type) of een Nautilus X (nieuwe type). Als ik het goed heb begrepen kan het nieuwe type een hoger VG gehalte nog wel aan.

Het oude type.

Ik heb de eerste paar maanden met de oude Nautilus mini gedampt en daarmee probleemloos 50 VG / 50PG mee gedampt, ook verschillende keren met 70 VG / 30 PG maar denk wel dat dat echt de max is.

Ik heb sinds kort ook de Nautilus X en die heeft inderdaad met de 70VG/30PG die ik altijd gebruik, totaal geen moeite.

Maar waarom niet de verschillende basen los kopen en zelf je ideale verhouding mixen? Met steam engine kan je de verhoudingen allemaal super makkelijk bepalen

Eindelijk de 80% Pinkman 20% Heisenberg mix geprobeerd, heerlijk :kwijl

Daarnaast is Pinkman nog steeds een van mijn ADV's, blijft heerlijk, al ga ik de volgense batch Pinkman toch eens op 20% mixen, als deze 100 ml op is.

Edited by Stunned Guy
1 person likes this

Huh!? Is het nou drop of anijs?? Tikje menthol? Wat voor vruchten proef ik, aahhh ik weet het!

*neemt nog een hijs* Of toch niet... 

Heerlijk, wat een smaaksensatie! Zeker een aanrader!

gemixt op vpg 30/70 met 10mg nicotine. 10% aroma, 90% base. 

Na 1 dag steepen nu al heerlijk. Kan niet wachten tot mn andere batch een week of twee heeft gestaan!!

80% jesse, 20% walter ga ik ook zeker proberen! Thanks voor de tip

2 people like this

De Heisenberg van Copsa is ook heel lekker, en hoef je niet te steepen.

Heb hem geprobeerd van silencor was begin erg wennen ben niet zon fan van menthol en kreeg last van me keel maar na een tijdje toch lekker en voller fruit smaak apart goedje:duimook geen last van me keel ligt vast aan mij...

Edit: ohw vergeten heb het goedje in crius gedumpt.. en doet me denken aan een liquid wat ik ooit heb gedampt van good life vapor weet niet meer welke jammer genoeg.

Edited by Cloudy
1 person likes this

Voor de mensen die de Heisenberg met Pinkman mixen en dat wel eens zat zijn (zoals ik), heb ik net nog een leuke optie om mee te mixen gevonden: 

Ik heb de Heisenberg net 50/50 gemixt met de Insane S.O.B en hij is echt heeeerlijk!!! Deze http://www.savevape.nl/nl/insane-tm-sob.html

De anijs en mint van beiden komen natuurlijk al overéén en de bramen en bosvruchten van de Insane S.O.B. past echt ontzettend goed bij de Heisenberg, jummy :foon

Vandaag Heisenberg (20%) en pinkman (15%) gemaakt met 80/85% base (pg/vg 30/70) nicotinevrij, bedoeling is om deze even een kleine 2 weken te laten steepen en zien wat het geeft.

Posted (edited)

Ook maar Pinkman besteld na al deze lovende ervaringen..

Edited by L1ber8

Heisenberg is heerlijk - even necro'en hier want deze juice verdient het. Je moet het alleen wel dampen op HOGE wattage, 50+ voor de full flavor. Dampte het maar al te graag op mijnTVF4 (of hoe die kreng ook heet). Als je voor fruitig/anijs juice zoekt, is dit echt een aanrader.

1 person likes this