TheVapingRaven

Heisenberg - Vampire Vape (Snoep, Fruit, Kruiden)

72 posts in this topic

Ik kan ook niet zeggen dat ik het echt vies vond en heb er ook 9ml in 2 dagen doorheen gedampt, echter ging de anijs me echt tegenstaan.

Misschien nog maar eens een 10ml flesje maken en achterin de kast neerzetten dan.

Just now, Kapitein Merijn said:

Ik kan ook niet zeggen dat ik het echt vies vond en heb er ook 9ml in 2 dagen doorheen gedampt, echter ging de anijs me echt tegenstaan.

Misschien nog maar eens een 10ml flesje maken en achterin de kast neerzetten dan.

Zou mijn tip zijn, de smaak veranderd echt met de tijd. Maar Heisenberg is bijna de ADV (all day vape) van me, dus misschien ben ik niet de tipgever om op af te gaan ;->

Voor mij is het niet mijn ADV, maar ik heb wel één tank altijd gevuld met Heisenberg. Die pak ik dan een paar keer per week als ik zin heb in wat fris. En inderdaad, met de tijd gaat ie steeds beter smaken, en komen de andere zoete en fruitige smaken er steeds beter door. Dat is zeker waar.

Edited by Vaper69
1 person likes this

Ook eindelijk aan het DIY'en geslagen, en van mijn eerste mixronde met eppies kwam deze toch wel op de 2de plek, erg lekkere smaak.

En dat terwijl ik helemaal niet van menthol achtige liquids houd.

En wat stond er dan op de eerste plek? Pinkman, wat een heerlijke liquid is dat zeg!

Kortom ik ben fan van de Vampire Vape aroma's.

Beide alleen helaas in m'n eerste testbatch van 10ml (veel) te licht gemixed, 10% op 6mg  50% pg / 50% VG.

Gelijk van beide een grotere fles besteld en ik ga de volgende batch maken op 15% en 30% PG / 70% VG.

1 person likes this

Ik vind 'm heel lekker en voor mij is het een blijvertje, maar ik ben 'm meestal na een tankje of 2-3 ook weer even beu.

Ik heb trouwens de batch verdund van 15% naar ergens rond de 10%. Op 15% in 70% VG vind ik 'm te sterk, met iets minder combineert het zoetige van de VG beter met dit spul.

Het spul minimaal een weekje laten staan vind ik wel aan te raden; als die net gemixt is mist het balans en knetteren de anijs en menthol overal bovenuit. 

1 person likes this

13 minutes ago, dabit said:

Ik vind 'm heel lekker en voor mij is het een blijvertje, maar ik ben 'm meestal na een tankje of 2-3 ook weer even beu.

Ik heb trouwens de batch verdund van 15% naar ergens rond de 10%. Op 15% in 70% VG vind ik 'm te sterk, met iets minder combineert het zoetige van de VG beter met dit spul.

Het spul minimaal een weekje laten staan vind ik wel aan te raden; als die net gemixt is mist het balans en knetteren de anijs en menthol overal bovenuit. 

Ok dankje, wellicht dat ik dan iets lager moet gaan zitten, op 12% ofzo.

Bij de Pinkman vond ik de smaak echt duidelijk te zwak dus wellicht dat ik die wel op 15% ga maken.

Ach, verdunnen of extra aroma bijvoegen kan altijd nog is zo gebeurd.

Wat betreft steepen, beide hadden slechts 5 dagen gesteept, waarvan 1 dag zonder dop, dus ik verwacht inderdaad nog wel een smaakverbetering met een iets langere steep tijd.

Edited by Stunned Guy

Ik maak nieuw spul dat ik nooit eerder gehad heb altijd op 'volle' sterkte aan. Naderhand een reeds gesteept mengsel een beetje verdunnen is makkelijker dan aroma bijvoegen, want die paar tiende ml doseert niet makkelijk en vaak is het aroma ook op dan. Precies waarom jij jouw met eppie gemengde batch niet kunt versterken; je hebt al je aroma al gebruikt. Voorgemengde base om te kunnen verdunnen heb ik in grotere hoeveelheden staan en daar zit ik voorlopig niet gauw zonder (ik heb ook gehamsterd voor 20 mei).

Ik zou dus lekker op 15% mengen/steepen en (in een apart flesje) verdunnen naar behoefte.

En als je ooit een paar druppels van smaakje A bij smaakje B wil doen omdat je dat lekker lijkt dan komt het meestal ook niet slecht uit dat het wat sterker is. Ik heb een flesje Sweet Cream op 10% staan dat ik nog wel eens gebruik om mengsels op te leuken. Daar mengde ik laatst wat van bij mijn chocola/mint mix wat best een succes was, maar tegen de tijd de de cream voldoende is, is de mint eigenlijk al te zwak.

Verder: ik ken pinkman niet, maar ik heb ergens gelezen dat een mix van 20% pinkman/80% heisenberg heel lekker schijnt te zijn. Als je beiden hebt staan is het gauw genoeg geprobeerd.

10 minutes ago, dabit said:

Ik maak nieuw spul dat ik nooit eerder gehad heb altijd op 'volle' sterkte aan. Naderhand een reeds gesteept mengsel een beetje verdunnen is makkelijker dan aroma bijvoegen, want die paar tiende ml doseert niet makkelijk en vaak is het aroma ook op dan. Precies waarom jij jouw met eppie gemengde batch niet kunt versterken; je hebt al je aroma al gebruikt. Voorgemengde base om te kunnen verdunnen heb ik in grotere hoeveelheden staan en daar zit ik voorlopig niet gauw zonder (ik heb ook gehamsterd voor 20 mei).

Ik zou dus lekker op 15% mengen/steepen en (in een apart flesje) verdunnen naar behoefte.

En als je ooit een paar druppels van smaakje A bij smaakje B wil doen omdat je dat lekker lijkt dan komt het meestal ook niet slecht uit dat het wat sterker is. Ik heb een flesje Sweet Cream op 10% staan dat ik nog wel eens gebruik om mengsels op te leuken. Daar mengde ik laatst wat van bij mijn chocola/mint mix wat best een succes was, maar tegen de tijd de de cream voldoende is, is de mint eigenlijk al te zwak.

Verder: ik ken pinkman niet, maar ik heb ergens gelezen dat een mix van 20% pinkman/80% heisenberg heel lekker schijnt te zijn. Als je beiden hebt staan is het gauw genoeg geprobeerd.

Daar heb je inderdaad helemaal gelijk in, handige tips, gaan we het zo doen :)

Ik ben nog echt een rookie wat DIY betreft maar is veel logischer inderdaad ja.

Die mix kwam ik inderdaad ook tegen op internet ja, ga ik ook proberen.

Wat betreft hamsteren, ook aan gedaan maar ga de komende tijd zeker nog wat extra hamsteren nu het nog kan.

Waar haal jij grote flessen om je voorgemixte base in te doen? Ik was inderdaad ook al van plan om hetzelfde te doen,

ben ik niet iedere keer aan het klooien met Nicotine, PG & VG.

Edited by Stunned Guy

3 hours ago, Stunned Guy said:

Daar heb je inderdaad helemaal gelijk in, handige tips, gaan we het zo doen :)

Ik ben nog echt een rookie wat DIY betreft maar is veel logischer inderdaad ja.

Die mix kwam ik inderdaad ook tegen op internet ja, ga ik ook proberen.

Wat betreft hamsteren, ook aan gedaan maar ga de komende tijd zeker nog wat extra hamsteren nu het nog kan.

Waar haal jij grote flessen om je voorgemixte base in te doen? Ik was inderdaad ook al van plan om hetzelfde te doen,

Hey daar, dus toch eindelijk aan het DIY'en geslagen? Met de Vampire Vape heb je gelijk een goede Aroma te pakken. Ik heb inmiddels ook de Bat Juice, de Black Jack, Tropical Island, Creme Anglais en Appleisious geprobeert en allen vind ik stuk voor stuk kwaliteits liquids.

Voor glazen flessen en potten moet je eens bij de Action kijken. Ik heb daar een hele serie glazen wek- potjes gehaald van 80 ml met zo'n beugelsluiting, die ik ideaal vind voor mijn liquids. Ik mix daar dan 80 ml in en van daaruit vul ik dan 10 of 20 ml flesjes voor het dagelijks gebruik. Voor de base gebruik ik grote glazen potten, ook van de Action. Voor een paar euro heb je daar genoeg om liters op te slaan. Het voordeel van werken met grote potten vind ik dat je niet zo loopt te klooien (lees knoeien) met het schenken. Je haalt gewoon het deksel eraf en dan met een grote spuit het er uit trekken. Daarvoor heb ik een grote 60 ml spuit van Save Vape gekocht

2 people like this

16 hours ago, Stunned Guy said:

Die flesjes zou ik niet kopen; die hou je binnenkort genoeg over. Stop dat geld maar in die 30ml unicorn-bottles voor je liquid, die zijn fijn.

Ik heb een leeg bruin kunststof 250ml flesjes waar VG van pink-mule in zat. Daarin mix ik, als-ie weer bijna leeg is, 200ml base met de verhoudingen zodanig dat met 10% aroma de totale mix uitkomt op 70%VG/25%PG/5% 9g/l zoutoplossing.

Door het per 200ml te doen in die fles hoef ik niet eerst een bodempje op te maken, bij te mengen, en het recept af te maken. Ook simpel op te lossen door 2 flesjes te gebruiken trouwens.

Die 200ml is een redelijk kleine hoeveelheid, maar die staat bij mij ongekoeld in de kast en die maak ik liever wat vaker vers aan. Is toch maar 10 minuten werk en daarvan is de bulkvoorraad uit de koelkast in de schuur halen nog het vermoeiendste.

Idem met de liquid zelf overigens; ik vind de 70-100ml die je kunt maken van een 10ml aromaflesje best een mooie batchgrootte.

Glazen flesjes zullen kwa smaak enzo best wel beter zijn (ik merk er niks van), maar een fles met 250ml VG erin per ongeluk op de grond stuk laten vallen, brrr, daar ben je een jaar zoet mee voor je die vette bende opgeruimd hebt.

Overigens doe ik dat zelfmengen ook pas een paar maanden.

Magoed, we gaan offtopic. Heisenberg is lekker, ole, ole!

1 person likes this

9 minutes ago, dabit said:

Glazen flesjes zullen kwa smaak enzo best wel beter zijn (ik merk er niks van)

Dat glas gebruikt word heeft niet alleen met smaak van doen. Sommige plastics hebben ftalaat als weekmaker. Deze stoffen kunnen opgelost worden door sommige aroma's in de e-liquid. Plastic flessen zijn handig om op zak mee te nemen of om liquids voor kortere duur te bewaren. Als je grotere hoeveelheden aanmaakt zou ik dit in glas doen, of je heel goed informeren naar de samenstelling van het plastic dat je flessen hebben.  

Edited by TheVapingRaven
2 people like this

Die kans acht ik bij die bruine flesjes met kindveilige dop waar de base in geleverd kwam vrijwel nul. ftalaat is meer iets voor bij PVC en vinyl, dus je opblaasbootje gebruiken om liquid in te mengen is misschien minder slim.

2 people like this

1 minute ago, dabit said:

Die kans acht ik bij die bruine flesjes met kindveilige dop waar de base in geleverd kwam vrijwel nul. ftalaat is meer iets voor bij PVC en vinyl, dus je opblaasbootje gebruiken om liquid in te mengen is misschien minder slim.

Gaf de informatie, wat je er zelf mee doet moet jij weten.

1 person likes this

Waarvoor dank!

1 person likes this

Het gaat om de aroma, en om on topic te blijven, met Heisenberg (en de meeste andere liquids van Vampire Vape) heb je die kans helemaal. Bijna al die liquids zitten Anijs in, wat dus kunststof oplost (de beruchte tank crackers). Heb het zelf al aan de hand gehad dat de kunststof tank van mijn Aqua V2 compleet open brak.

Gewone base in de bruine flesjes zal misschien niet zo'n probleem zijn, maar veel aroma's zeer zeker wel.

Edited by Vaper69
2 people like this

17 hours ago, Vaper69 said:

Hey daar, dus toch eindelijk aan het DIY'en geslagen? Met de Vampire Vape heb je gelijk een goede Aroma te pakken. Ik heb inmiddels ook de Bat Juice, de Black Jack, Tropical Island, Creme Anglais en Appleisious geprobeert en allen vind ik stuk voor stuk kwaliteits liquids.

Voor glazen flessen en potten moet je eens bij de Action kijken. Ik heb daar een hele serie glazen wek- potjes gehaald van 80 ml met zo'n beugelsluiting, die ik ideaal vind voor mijn liquids. Ik mix daar dan 80 ml in en van daaruit vul ik dan 10 of 20 ml flesjes voor het dagelijks gebruik. Voor de base gebruik ik grote glazen potten, ook van de Action. Voor een paar euro heb je daar genoeg om liters op te slaan. Het voordeel van werken met grote potten vind ik dat je niet zo loopt te klooien (lees knoeien) met het schenken. Je haalt gewoon het deksel eraf en dan met een grote spuit het er uit trekken. Daarvoor heb ik een grote 60 ml spuit van Save Vape gekocht

Haha ja het is er toch eindelijk eens van gekomen ja, werd eens tijd ook! :)

Dank voor de Action tip, ik zal eens gaan kijken, ik werk persoonlijk ook liever met glas ja.

5 hours ago, dabit said:

Die flesjes zou ik niet kopen; die hou je binnenkort genoeg over. Stop dat geld maar in die 30ml unicorn-bottles voor je liquid, die zijn fijn.

Ik heb een leeg bruin kunststof 250ml flesjes waar VG van pink-mule in zat. Daarin mix ik, als-ie weer bijna leeg is, 200ml base met de verhoudingen zodanig dat met 10% aroma de totale mix uitkomt op 70%VG/25%PG/5% 9g/l zoutoplossing.

Door het per 200ml te doen in die fles hoef ik niet eerst een bodempje op te maken, bij te mengen, en het recept af te maken. Ook simpel op te lossen door 2 flesjes te gebruiken trouwens.

Die 200ml is een redelijk kleine hoeveelheid, maar die staat bij mij ongekoeld in de kast en die maak ik liever wat vaker vers aan. Is toch maar 10 minuten werk en daarvan is de bulkvoorraad uit de koelkast in de schuur halen nog het vermoeiendste.

Idem met de liquid zelf overigens; ik vind de 70-100ml die je kunt maken van een 10ml aromaflesje best een mooie batchgrootte.

Glazen flesjes zullen kwa smaak enzo best wel beter zijn (ik merk er niks van), maar een fles met 250ml VG erin per ongeluk op de grond stuk laten vallen, brrr, daar ben je een jaar zoet mee voor je die vette bende opgeruimd hebt.

Overigens doe ik dat zelfmengen ook pas een paar maanden.

Magoed, we gaan offtopic. Heisenberg is lekker, ole, ole!

Ook bedankt, ik heb inderdaad aardig wat Unicorn bottles ja, heerlijk in gebruik!

Gisteren avond en vandaag lekker aan de mix geweest, staat 100ml Pinkman (open) te steepen nu en zo'n 70 ml Heisenberg. Heb uiteindelijk overigens ervoor gekozen om ze beide op 60/40 te doen i.p.v. 70/30.

Wil morgen ook eens een 10ml flesje vullen van de 80/20 Pinkman Heisenberg mix, ben erg benieuwd.

Offtopic:  Staat ook 100ml Unicorn Milk clone te steepen nu, maar kon het niet laten en alvast wat geproefd in de dripper, smaakt echt veelbelovend al! Leuk ook om een iets gecompliceerdere mix te maken, ben stiekem best een beetje trots :)

Kortom heb de smaak aardig te pakken!

Edited by Stunned Guy
3 people like this

Net maar even de Pinkman gekocht. Die wil ik nou eindelijk ook wel eens proberen. En dat ie te mixen is met Heisenberg maakt het nog aantrekkelijker! Ben benieuwd :) 

Ik heb ze zelf ook beide. Ik vind heisenberg wel stukken lekkerder. Ik mix heisenberg op 15% 70vg/30pg. Pinkman is zelfs op 15% naar mijn mening een beetje zwak van smaak. Het is wel een lekkere fruit smaak. Dat wel. Maar ik ga pinkman niet weer kopen. Heisenberg bestel ik zeker vaker. Ik overweeg zelf deze.

1001022.jpg

200 ml verpakking :grins

Edited by Elizium
1 person likes this

2 minutes ago, Elizium said:

Ik heb ze zelf ook beide. Ik vind heisenberg wel stukken lekkerder. Ik mix heisenberg op 15% 70vg/30pg. Pinkman is zelfs op 15% naar mijn mening een beetje zwak van smaak. Het is wel een lekkere fruit smaak. Dat wel. Maar ik ga pinkman niet weer kopen. Heisenberg bestel ik zeker vaker. Ik overweeg zelf deze.

Z1001022.jpg

Cool, waar kan je die bestellen?

Super, bedankt voor de link. Wist niet dat die nog zo veel andere dingen verkopen. Ga daar eens even rond neuzen :-)

17 hours ago, Elizium said:

1001022.jpg

Wel duurder in verhouding. Kan je beter 7 flesjes van 30ml kopen. :lach

1 person likes this

Van de week de Pinkman gemixt en dit naar aanleiding van de tips hier maar gelijk op 17,5 % gemixt. Gister even een tankje gevuld om een idee van de smaak te krijgen en dat beviel goed! Laat hem dus nog een weekje steepen en dan genieten maar :)

Toen ie leeg was de tank weer gevuld met Heisenberg en door het restje Pinkman wat er nog doorheen zat even een voorproefje gekregen van een mix Heisenberg - Pinkman. Ik denk dat ik dat een heel lekker mixje ga vinden! bedankt voor de tips hier :)

1 person likes this

1 hour ago, Vaper69 said:

Van de week de Pinkman gemixt en dit naar aanleiding van de tips hier maar gelijk op 17,5 % gemixt. Gister even een tankje gevuld om een idee van de smaak te krijgen en dat beviel goed! Laat hem dus nog een weekje steepen en dan genieten maar :)

Toen ie leeg was de tank weer gevuld met Heisenberg en door het restje Pinkman wat er nog doorheen zat even een voorproefje gekregen van een mix Heisenberg - Pinkman. Ik denk dat ik dat een heel lekker mixje ga vinden! bedankt voor de tips hier :)

Wat voor fruitsoort is Pinkman eigenlijk? Is dat ook een mix met anijs of echt alleen fruit?

Wat voor fruitsoort is Pinkman eigenlijk? Is dat ook een mix met anijs of echt alleen fruit?

Puur rood fruit. Geen teken van anijs/mint oid te bekennen.

1 person likes this