Jump to content

Help me de juiste base verhouding te kiezen


OneyedK

Recommended Posts

Ik wil dus voor mezelf wat liquid brouwen (nog nooit gedaan, moet me nog wat inlezen), maar weet niet welke base kiezen.


Mijn dampstijl is MTL en de devices die ik ga gebruiken zijn eGrip (1,5 Ohm CS) en Kabuki (1,8 Ohm Nautilus BVC).
Dit geef ik even mee om jullie op weg te helpen met de goede suggesties.
Ben ook nog niet geheel van de analoge, dus 12mg/ml ofte 1,2% nicotine heb ik wel nodig.

 

Bij SaveVape al eens rondgekeken en daar de volgende bases gezien:
CdD traditionale 1,2% : 55% PG / 35% VG / 10 % gedestileerd water 1,2% nicotine
CdD aurora 1,2% : 70% PG / 30% VG 1,2% nicotine.

 

Welke verhouding kies ik nu best?
Of ben ik nog beter af met een andere verhouding?

 

Voor smaken heb ik wel wat ideetjes…
Ook van CdD, dus meer dan 2,5% zal dat niet geven. (ik bedoel, dat zal de verhoudingen niet zwaar overhoop helpen)

 

Alvast dank voor alle hulp!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

PG/VG verhouding is persoonlijke voorkeur.

Wil veel throath hit kies dan voor meer PG gehalte.

Minder th en meer damp kies dan voor meer VG gehalte.

Ik gebruik altijd de Fifty Fifty base. Misschien koop je best eerst een paar verschillende bases en test je dan uit.

Vergeet niet een gedetailleerd receptenboek bij te houden en je flesjes te labelen.

Veel plezier met je DIY avontuur, DIY is zeer verslavend...

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Zoals @Mindfak al zegt is dit een persoonlijke voorkeur. Je kunt even kijken wat je nu aan verhouding pg/vg dampt voor een indicatie wat je prettig vindt. Wel goed om rekening mee te houden is dat PG een betere smaakdrager is dan VG. Je zult bij hoog VG dus meer flavor nodig hebben. Zelf gebruik ik 50/50, flavors van CDD mix ik op 2 tot 4% met deze base.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

18 minutes ago, Mindfak said:

PG/VG verhouding is persoonlijke voorkeur.

Wil veel throath hit kies dan voor meer PG gehalte.

Minder th en meer damp kies dan voor meer VG gehalte.

Ik gebruik altijd de Fifty Fifty base. Misschien koop je best eerst een paar verschillende bases en test je dan uit.

Vergeet niet een gedetailleerd receptenboek bij te houden en je flesjes te labelen.

Veel plezier met je DIY avontuur, DIY is zeer verslavend...

Een andere forummer (even vergeten wie) vertelde me dat je best op 70/30 kon blijven met de eGrip CS :s

Maar als het niet uitmaakt, des te beter...

 

Quote

Waarom maar 12mg. Waarom niet zwaarder.? Tenminste ik neem aan dat je van de laatste peuken af wil.

Geen idee...  Vorige keer was ik gestopt met 16mg...  Nu meteen naar 18 gaan? (yep, einde van de peuken is een must)

 

Quote

Zoals @Mindfak al zegt is dit een persoonlijke voorkeur. Je kunt even kijken wat je nu aan verhouding pg/vg dampt voor een indicatie wat je prettig vindt. Wel goed om rekening mee te houden is dat PG een betere smaakdrager is dan VG. Je zult bij hoog VG dus meer flavor nodig hebben. Zelf gebruik ik 50/50, flavors van CDD mix ik op 2 tot 4% met deze base.

Probleem is dat op dat Ovale Classic dry tobacco geen verhoudingen staan.

 

Wat doe ik met die 10% water?  Zinvol?  Of water best vermijden?

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, OneyedK said:

Een andere forummer (even vergeten wie) vertelde me dat je best op 70/30 kon blijven met de eGrip CS :s

Je mag ook niet vergeten dan hoger VG gehalte een dikkere vloeistof is.

En dat kan inderdaad problemen geven als je (kleinere) atomizer die dikkere liquid niet goed kan voeden aan de wick.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

De meeste k&k liquids zijn 70/30, misschien via internet te achterhalen? Ik zou de base zonder water nemen, voegt imo niets toe. Als de base te dik mocht zijn kun je dit altijd zelf nog toevoegen, in verhouding is dat beetje water dat er inzit duur betaald.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

ja dan zou ik eerder op18 beginnen. Eerst van de peuken af En als die helemaal uit je gedachten zijn. Dan pas afbouwen. rustig aan.

Vergeet niet. t gif zit in de peuken. niet in de damper.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

@OneyedK ken je deze site trouwens al http://www.vapebase.de/ ?   Voor base wat goedkoper en meer keuze dan savevape, zeker ivm het komende verbod kun je daar nog 48mg groot inslaan.  Ook de spuiten daar vind ik het handigste, botte naalden en de 10ml spuit zet je rechtstreeks op de base pot zodat je die op zn kop kan houden en vlot 10 ml eruit kan zuigen, vooral met veel vg is het prettiger werken dan met een naald (zelf bij dikkere naalden moet je dan nog aardig trekken)

 

en voor aroma's heb je de bekende https://www.clubderdampfer.de/  (vooral de kuhmist is een aanrader :grins)

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

@Beschier Nope, die sites waren me nog niet bekend.  Google wordt erger en erger in het filteren van de gewenste resultaten.

Thanks, ik ga ze eens bekijken.

 

Ik denk dat ik ivm het komende verbod ook eens met de lokale apothekers hier ga praten.

Worst case, zullen we het met 0 mg moeten doen in de toekomst?

Moet nog eens rondlezen om te zien hoever het verbod gaat.

Gezien de andere toepassingen zal VG en PG wel verkrijgbaar blijven (apotheek of drogist).

Geen idee hoe het met de smaakstoffen gaat zitten...

 

Soms heb ik het gevoel dat ik een beetje laat aan de feest ben :f45

Link to comment
Share on other sites

niet te laat, je bent nog precies op tijd, je hebt nog 4 maanden om je voor te bereiden!

 

Voor nic/basen/flavors gebruik ik nu nog:

www.savevape.nl

www.clubderdampfer.de

en

www.vapebase.de

 

Ik zelf vind de 50/50 bij savevape/clubderdampfer het prettigst, maar dat is zoals al gezegd persoonlijk

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

en vergeet niet dat winkels ná mei hun voorraad nog een half jaar mogen blijven verkopen, dus in feit is er pas eind dit jaar reden tot paniek. hoewel ik zélf mijn schaapjes al op het droge heb, want de dag voor kerst is ook alles uitverkocht in de supermarkt.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...