wahanassatta

DIY Aroma Reviews - Lees dit eerst

10 posts in this topic

Welkom op het DIY Aroma Review board. Dit board is op initiatief van DeRaaf aangemaakt.

Een paar richtlijnen;

• De bedoeling hier, is dat elk aroma een eigen topic/draadje krijgt. In het draadje kan dan verder worden gepraat over de smaak en de aanbevolen percentages van het aroma.
  • Andere en/of aanvullende ervaringen van andere gebruikers met hetzelfde aroma kunnen in hetzelfde draadje worden geplaatst.
  • Reviews van alternatieve aroma's met dezelfde smaak plaatsen in een nieuw draadje. Een verwijzing naar dat draadje is handig.
  • Algemene DIY vragen over hoe, wat, waar en waarom, horen niet in dit board thuis.
  • Het wordt gewaardeerd als de TS (Topic Starter) en daarmee 'beheerder' van de review zijn openingspost bijwerkt met eventuele updates. 
    (Bijvoorbeeld na een periode van steepen.)

En verder: Wees volledig;

• Meld in topic titel waar het om gaat; de fabrikant, het aroma en de smaakcategorie: fruit, snoep, gebak, dessert, kruiden, noten, drank of tabak (of een combinatie daarvan.)
  • Geef de herkomst van je aroma aan
  • Geef aan in welke mix je het aroma hebt getest: PG/VG verhouding en % nicotine. Wees nauwkeurig.

Maar bovenal: Have fun!

4 people like this

Even een vraagje met "Geef de herkomst van je Aroma aan" wordt bedoeld waar het gekocht is?

25 minutes ago, DeRaaf said:

Even een vraagje met "Geef de herkomst van je Aroma aan" wordt bedoeld waar het gekocht is?

Yep : )

Just now, wahanassatta said:

Yep : )

Ga ik dat er nog even bij zetten. Ik heb voorlopig mijn best gedaan. Alles wat ik aan DIY in tankjes en druppelaars had staan is gereviewed.

Just now, DeRaaf said:

Ga ik dat er nog even bij zetten. Ik heb voorlopig mijn best gedaan. Alles wat ik aan DIY in tankjes en druppelaars had staan is gereviewed.

Je bent goed bezig!

Is het een idee alle topics te starten met dito inleidingstabel/samenvatting, met bijv:

• Indicatie steel tijd
  • Aangeraden (fabrikant) gebruik %
  • Primaire smaakpallete
  • Smaak Ondertonen
  • Adviesprijs 
  • Fabrikant 

Daarna de volledige review. 

Zomaar even een hersenspinsel ...

Just now, Sledge said:

Is het een idee alle topics te starten met dito inleidingstabel/samenvatting, met bijv....

Goed idee. Doe ik als ik een nieuw review maak. De copy/paste reviews die ik er nu bij zet....ehm.... die copy/paste ik gewoon. :jolleke

1 person likes this

@Sledge Goed plan!

Wat zou beter zijn: om in de titel eerst de fabrikant óf eerst de smaak te vermelden?

En niet de smaken in de titel zelf maar alleen als tags?

Nu is het nog aan te passen, over een tijd misschien teveel werk?

On 15-12-2015 at 21:20, Sledge said:

Is het een idee alle topics te starten met dito inleidingstabel/samenvatting, met bijv:

• Indicatie steel tijd
  • Aangeraden (fabrikant) gebruik %
  • Primaire smaakpallete
  • Smaak Ondertonen
  • Adviesprijs 
  • Fabrikant 

Daarna de volledige review. 

Zomaar even een hersenspinsel ...

Misschien een idee. Maar adviesprijs zou ik weglaten, ik ben slecht een eindgebruiker en heb met adviesprijzen weinig van doen. Ik weet alleen wat ik ervoor betaald heb bij een bepaalde winkel/leverancier.

En aangeraden gebruik % vind ik ook lastig. Ik mix het tot ik het een beetje vind smaken en schijf dan een review. 

Dingen die je schrijft zijn heel handig om mee te delen, maar ik ben persoonlijk niet zo van het model dat ik bereid ben de handleiding gratis en voor niets voor producenten te gaan schrijven. Hopelijk dat mijn reviews al als een beetje gratis reclame voor ze dient, vind ik charitas genoeg jegens producenten/winkeliers.

Reviews schrijven vind ik o.a leuk omdat ik er een beetje creativiteit in kwijt kan. Als het allemaal in een te strak format wordt geperst houdt voor mij persoonlijk al snel de lol op.

48 minutes ago, Leo Bak said:

@Sledge Goed plan!

Wat zou beter zijn: om in de titel eerst de fabrikant óf eerst de smaak te vermelden?

En niet de smaken in de titel zelf maar alleen als tags?

Nu is het nog aan te passen, over een tijd misschien teveel werk?

Ik schrijf en lees de titel persoonlijk het liefst smaaknaam en dan de fabrikant. Als ik aan het rondshoppen ben naar smaakjes zeggen me de smaaknamen, ook meer als de merken.

Smaakprofielen zou ik ook in de titel houden aangezien heel veel mensen niet weten wat tags zijn en waar ze voor dienen.