Jump to content

Guest

Recommended Posts

3 Moeilijke


Alles gedampt in een Glas-e-Vapor, op 20-25 Watt.

 

Goodlife Vapor Deadly Sin


50Pg/50VG 6 Mg/Ml


Ik heb hem een week open laten staan.


De eerste van de MLA (Moeilijke Liquid Afdeling). En nog nooit geprobeerd. Kende een paar andere liquids van GLV, maar alleen Bankgkok Dangerous vond ik erg lekker. Dus werd die kort daarna uit productie genomen.


Eerste geur: Cake, toffee, en een hint van koffie.


Als eerste proef ik een melange van een licht aromatische pijptabak, en blonde tabak. Deze wordt bijgestaan door een redelijk aanwezige zoetheid van toffee/caramel.
Het Graham crackertje dat zo kenmerkend is voor GLV is bescheiden, maar hij is er ook bij. Gember en ontbijtkoek. Speculaaskruiden.

De hint van koffie is bij het dampen net waarneembaar. In de verte meen ik een zeer lichte toon van jodium, en Marsala wijn te vinden.

Maar dit valt meer in de catagorie neveneffecten, dan dat het toegevoegde aromas zijn.
Gaandeweg begint honing het zoetende werk over te nemen, en slaat de liquid duidelijk de Bakery weg in.

Blijft ook bij 25 Watt hetzelfde smaak palet geven.  TH is medium.


Exhale door de neus blijft zoet, maar de pijptabak wordt sterker.


Lekker, maar behoorlijk zoet.

 

 

Alien Visions Bobas Bounty.


Max VG 12 Mg/Ml


Aan alle kanten bejubeld als een kameleon, en Ome Mies had ook déze nog nooit gedampt. De naam vond ik een beetje raadselachtig. Hoe kom je erbij; Bobas Bounty? 


Eerste geur: Bounty (Duh), en ongezouten boter.


Ongesteeped komt bij het inhaleren blonde tabak, als een konijn uit een hoge hoed springen. De Bounty wordt rigoreus naar achteren geduwd, maar blijft daar netjes tweede viool spelen.

Het is wel grappig; zet ik de driptip aan mijn mond dan ruik ik de Bounty veel meer dan dat ik het bij het dampen proef.
De meeste subtiliteiten komen bij het uitademen naar voren. De boter is aanwezig, en geeft samen met vers gebakken koekjes een indruk van boterkoek, zonder zout over te komen.

Dit zorgt voor wat meer body, en maakt hem wat "vettig". Een hint van honing, popcorn, en vanille.

Op het einde meen ik een klein beetje kaneel aan te treffen.

Naarmate ik langer damp, gaat de Bounty nóg verder naar de achtergrond. Ik geloof dat ik ook witte chocola begin te proeven. TH is medium.


Dit verhaal heb ik opgetekend na de eerste tank, uit een net geopend flesje. Na een dag openstaan blijkt de liquid al behoorlijk gevoelig voor de invloed van lucht.

Na een halve week is hij bijna onherkenbaar veranderd. De blonde tabak is ruwer geworden, en meer aanwezig.

Honing hangt nog een beetje rond, evenals de vanille toon. Verder cacaoboter, en karamel.


Exhale door de neus geeft meer tabak, en boter.


Ik weet het niet. Na steepen is het niet zo bijzonder meer.

 

 

The Druids Brew Bread of Heaven.


50 PG/50 VG 6 Mg/Ml


Als laatste de bijna befaamde Bread of Heaven. Of BoH voor intimi. Óok weer een schot in het duister. Ik weet niks van deze Britse fabrikant, behalve dan dat de liquid in de MLA afdeling thuishoort. Dus, Once more onto the Breach, dear Friends.


Eerste geur: Sigaar tabak, sucade, ontbijtkoek.


Heb ooit eens Amsterdam Slam gedampt, en daar moest ik gelijk aan denken.

Ik proef een zware, donkere sigaartabak, en bakery zoetigheid.  En dan gelijk al bij het inhaleren.

Stevig spul dus. Duidelijk sucade, op een flinke plak kruidkoek. Nog meer zoetigheid in de vorm van kandij.

Op de achtergrond een citroenschilletje, leer, hooi, en jawel, mest. Alsof je in een stal staat. Hint van honing. Aardse tonen. Mooi voor deze tijd van het jaar. 

 

In de nasmaak merk ik gember op de tong, en de prikkeling van dat sigaartje. TH is medium.


Exhale door de neus: Hij blijft hetzelfde.

Komt behoorlijk aanzetten, maar het lijkt me een perfekte after dinner liquid (met een mooie Napoleon cognac).


Lekker, maar zwaar.

 

Ome Mies.

 

PS Met dank aan GJ voor het beschikbaar stellen van een de BoH.

3 moeilijke.jpg

Edited by Ome Mies
Link to comment
Share on other sites

Éen troost: het heeft er altijd ingezeten. Het is toch wel grappig hoe dat werkt met smaken. Soms hoor je een hoop geluid, maar wanneer je jezelf concentreerd kun je er individuele klanken uit halen. Zo werkt het bij mij met smaken ook.

 

Eerst de tabak, maar een paar tellen later komt er een scherpte naar voren. Daar vindt je overduidelijk Leer-Hooi-Mest.

 

@Polderguy: Nee, het is niet de ammonia-achtige tranentrekkende meur van koeiestront. Ik heb een tijdje aan ruitersport gedaan (ben niet gay, was een voorbereiding voor Mongolie, en ik praat ook géen Paard). Het lijkt op een paardenstal.

 

Ome Mies.

Edited by Ome Mies
Link to comment
Share on other sites

26 minutes ago, Ome Mies said:

Éen troost: het heeft er altijd ingezeten. Het is toch wel grappig hoe dat werkt met smaken. Soms hoor je een hoop geluid, maar wanneer je jezelf concentreerd kun je er individuele klanken uit halen. Zo werkt het bij mij met smaken ook.

 

Ik ben razend slecht in het benoemen van de onderdelen van smaken, ik weet vaak niet eens hoe een hint van iets nou heet.. en dus 'len' ik die smaak dan nook niet. Maar zodra iemand de naam ervan noemt, komt die smaak prompt naar voren. Nu dus de mest :(

 

Ik ben nogal talig ingesteld, geloof ik. *Denkt manmoedig aan bloemetjes en limoenen*

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...