Karin Spaink

Stel jezelf voor!

2559 posts in this topic

Posted (edited)

20 hours ago, Muru said:

...Vandaar dat hij ook altijd adviseert om, bij gebruik van liquids met smaakstoffen, met genoeg nicotine te dampen, zodat je niet de hele dag aan je damper hoeft te hangen ....

Nu zakt me de broek helemaal af! 

Dus degenen die minstens een half pakje zware shag per dag rookten, hadden niet de hele dag en avond aan de peuken hoeven blijven hangen !

Dr. F. begrijpt kennelijk de handelingsverslaving nog steeds niet. Iets wat Dr. Michael Siegel reeds uitlegde in een YT-filmpje van mei 2013:

Edited by Marianna
1 person likes this

Trek je broek eens op.....daar zit ik niet op te wachten :tong

Maar met mn shag zat ik niet iedere 10 minuten eraan te hengsten, net als nu aan mn dampert. 

Dan deed ik 20 teugen achter elkaar, dan was ie op en dan n half uur tot 3 kwartier later de volgende.

Nu is t 1 of 2 teugen en leg ik m weer ff weg.

2 people like this

Hoi, ik heet Jos en ik damp ong. sinds 2013.

Ik begon met een pen-damper en tegenwoordig maak ik mijn eigen coils, builds en wicking.

Tegenwoordig maak ik ook mijn eigen e-juices.

Mijn favoriete damper is de "IJOY Limitless RDTA plus".

Wat ook lekker wegvaped is de "CoilART MAGE GTA RTA" en "AUGVAPE Merlin Mini RTA"

Ik ben 15 jaar geleden gestopt met roken maar vind het prettig om nicotine-loos te vapen.

Vaak kijk ik naar "Rip Trippers", iemand die veel nieuwe atomizers reviewt..

15 people like this

Misschien zou je ook eens naar heathen of vapnfagan kunnen kijken. Die lopen vaak weken voor op trippers

1 person likes this

10 hours ago, Madman said:

Maar met mn shag zat ik niet iedere 10 minuten eraan te hengsten, net als nu aan mn dampert. 

Dan was jij allesbehalve een kettingroker. Het zou je sieren om niet alleen aan jezelf te denken.

11 hours ago, Madman said:

Dan deed ik 20 teugen achter elkaar, dan was ie op en dan n half uur tot 3 kwartier later de volgende.

2 minutes ago, Marianna said:

Dan was jij allesbehalve een kettingroker. Het zou je sieren om niet alleen aan jezelf te denken.

Ik vond mezelf toch n behoorlijke kettingroker eigenlijk. Net iets meer dan n dag met n pakje shag, dan ben je niet echt n gelegenheidsroker. 

3 people like this

27 minutes ago, Madman said:

Ik vond mezelf toch n behoorlijke kettingroker eigenlijk. Net iets meer dan n dag met n pakje shag

Terwijl je een half uur tot 3 kwartier pauze hield tussen de ene peuk en de volgende, zoals je schreef...  Dat snap ik 't niet, of het moeten pakjes van 20 gram zijn geweest.  :weetnie

Nee....kon maar 1 soort krijgen via de grijze import, alleen de ouderwetse

38 minutes ago, Madman said:

Nee....kon maar 1 soort krijgen via de grijze import, alleen de ouderwetse

Grijze import?  Van Nelle zwaar ligt gewoon in de winkels en kun je zelfs online kopen.

ja, en ik reed er iedere keer de grens mee over, omdat het nou eenmaal goedkoper is in t buitenland. En daar verkopen ze alleen de grote verpakkingen. Toen tenminste wel 

1 person likes this

Yep :-) zo heb ik heel wat ritjes naar het Belgische gemaakt. Scheelde me op het begin zo'n 30% in de kosten, totdat het in België ook duurder werd. Maar nog steeds scheelt het al gauw een 10 - 15%. Kan best lonen als je vlak bij de grens woont :-)

Zeker als je 't combineert met tanken, bier, wijn of whisky 

Inderdaad, en dat deden wij dus ook. LPG (waar ik op rij) was daar toen 27 ct/lt vs 64 ct/lt hier dus dat tikte al aardig aan. Dan nog even boodschappen doen wat met de juiste artikelen ook al aardig scheelt, en dan nog even langs de sigarenboer. Bespaarden we toch één keer per maand zo'n 100 euro mee :-)

Totdat we aan de Esmoker gingen, want nu gaan we niet meer (tabak was toch de grootste besparing). Shit, toch nog een nadeel kunnen vinden na al die maanden dampen haha

1 person likes this

Hallo,

Ik ben Rony, ik damp ( nog) niet en heb ook nooit gerookt.

Wel heb ik mijn vriendin enkele maanden geleden zover gekregen om over te schakelen op dampen enbhaar een beginnersetje cadeau gedaan.

Ging gelijk goed en ze heeft geen sigaret meer gerookt.

Ondertussen haar ook al een istick 40 w gekocht.

Had haar blijkbaar beter een mod met verwisselbare batterijen gekocht want ze haalt het einde van de dag niet.

Volgend cadeautje ;)

Ik maak ondertussen ook al een paar maand haar liquids zelf maar coils maken zie ik nog niet zitten.

Ben ook al een paar weken jullie forum aan het lezen.

Had ik al eerder moeten doen.

Groetjes, 

Rony

17 people like this

@Ro As Welkom :-) Wat een luxe dat je haar liquids maakt :-)

1 person likes this

Hallo vrienden,

Ik ben Alex, eind dertig en damp inmiddels weer als een malle ;)

Een jaar of 6 geleden ben ik begonnen met dampen (ook lid geweest hier) en na dit zo'n twee jaar volgehouden te hebben tóch weer begonnen met roken wegens omstandigheden.

Na een hele kerst flink gerookt te hebben was ik het écht beu.

Ik heb mezelf voorgenomen niet geforceerd te stoppen met analoog roken... In het begin pafte ik er nog een stuk of 4, nu hooguit 1.

Het is dus nog pril maar het gaat goed. Verbaas me er eerlijk gezegd over welke ontwikkelingen het dampen in mijn afwezigheid heeft doorgemaakt.

Inmiddels een knappe boxmod gekocht (had alleen m'n Vamo met een Protankje nog liggen).

Groeten, Alex

16 people like this

24 minutes ago, Ro_el said:

Verbaas me er eerlijk gezegd over welke ontwikkelingen het dampen in mijn afwezigheid heeft doorgemaakt

Sorry Alex, dat we niet op je gewacht hebben, maar we moesten door :tong

Welkom terug dan maar he 

5 people like this

22 hours ago, Madman said:

Dank je!

Hoi allemaal,

Ik ben Niels, 30 jaar en gerookt vanaf mijn 15de. Sinds afgelopen zomer van de ene dag op de andere overgeschakeld op dampen.

Heb momenteel een Kangertech Topbox met een Melo 3 tank en zeer tevreden met deze combinatie.

Ik maak ondertussen ook mijn liquids zelf, maar hoop via dit forum nog veel te leren over de nog steeds snel ontwikkelende dampwereld.

14 people like this

Goedemorgen collega's,

Ik zal mij even voorstellen: Timmie, 25 jaar uit Zeeland.

Ik damp nu een jaar of 4 en begonnen met de standaard Ego-setjes.

Momenteel gebruik ik een Eleaf pico met Melo 3 tank (4ml). 

Daarnaast is er een nieuw speeltje onderweg: Smok Alien met een iJoy Limitless plus RDTA.

Ik ben lid geworden om alles te leren en ervaringen te delen omtrend het zelf bouwen van coils.

Ook brouw ik sinds korte tijd mijn eigen liquids.

Groet,

Timmie

12 people like this

Hallo iedereen, ik ben van vlaams brabant en vape 6 maand diy liquid is mijn ding sinds 2maand en altijd op zoek naar super recepten . Mijn tools ipv8 met een goon rda da bomb

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk

11 people like this

Hallo , mede dampers !! Ikzelf vlaams brabander ben 6 maand aan het dampen en ga voor de grote wolkjes. Tot spijt van dikke maggie maar heb net nog een rda besteld . Diy is mijn ding en als jullie lekkere receptjes hebben ga ik die maken !

1 person likes this

Welkom blij dampertje, ga je jezelf ook nog een 3e keer voorstellen?

1 person likes this

Of een vierde....:clap

1 person likes this

Hallo , chronik en supernova het werkt !! Djeezes wat een gedoe. Groetjes

1 person likes this