Karin Spaink

Stel jezelf voor!

2586 posts in this topic

14 hours ago, EpicAhren said:

Door mijn eigen hype heb ik ook bij german flavors wat diy producten gekocht en een yoghurt maker om sneller te kunnen steepen maar de smaak van mijn eigen ry4 smaakt toch niet zo goed als die van millers, tips zijn welkom uiteraard.

Probeer de RYU-2 van TPA eens. Erg goed :)

21 hours ago, Allert said:

En groet aan @KarinSpaink

Allert. Utrecht. Ha ha, je meent het :)

18 hours ago, gekkehuis33 said:

?

Hoi @gekkehuis33, ik zie dat dit je tweede bericht is, na je voorstel post in November. 

Lukt het allemaal? 

3 people like this

Hallo 

ik ben maarten en ik damp sinds 1 jaar nu en sinds 1 week volledig geen sigaretten meer voor mij

mijn vrouw dampt net zo hard mee 

12 people like this

On 16-1-2016 at 00:57, dabit said:

Nieuw lid Bart hier, wonend in het altijd mooie Brabant.

Stevig roker (stuk of 30 marlboro's per dag). Een paar dagen voor oud en nieuw kwam ik langs een winkel in dampbenodigdheden ('t damphuuske in Oss), en de nieuwsgierigheid dreef me daar naar binnen.

Daar een startsetje gehaald bestaande uit een Justfog MAxi clearomizer, EvoD batterij, en tot nu toe bevalt het me wel redelijk. Van meer dan 1 pakje per dag naar een pakje per 3-4 dagen, en dat eigenlijk voornamelijk omdat je dampen toch langer en meer moet doen dan roken voor dezelfde voldoening. Met het apparaat wat ik heb tenminste. Een sigaret jas je in 3-4 minuten naar binnen, en dan is het wel weer genoeg voor een uur.

Wat op het werk wat lastig is, want dampen op de werkvloer is lastig; daarvoor is het teveel 'roken'. Ik heb vandaag liquid gekocht met 18mg/ml nicotine ipv 12mg/ml, eens kijken of dat scheelt. Het is toch even zoeken in het begin.

Het tweede wat lastig is, is dat je wel handfree kunt roken, maar voor dampen moet je het apparaat vasthouden. Dan zit ik in mijn schuur met in de ene hand materiaal en de andere hand een zaag, tsja, dan kun je niet dampen.

En dat is eigenlijk ook de reden tot aanmelden hier, ik wil wel eens weten of daar een oplossing voor is. Ik ga me eerst eens wat inlezen hier.

Inmiddels zijn we een jaar plusminus een paar dagen zonder structureel sigaretten roken verder.

Heb ik nog tabak gerookt? Jawel. Een zwaar shaggie tijdens een hobbysessie, dat beviel prima maar ik hoefde geen tweede. Verder nog ooit een halve sigaret na iets heel emotioneels; na de helft was ik 'm wel beu. Ik schaam me er niet voor; van anderhalve sigaret in een jaar kan ik niet wakker liggen, en zelfs als het er 10 waren ook niet.  Een keer barbecuen en ik krijg evenveel rotzooi binnen.

Hoe zit het met de dampapparatuur? Begonnen met een EvoD batterij en Justfog 1453. Al gauw aan de Nautilus Mini + iStick TC40, wat een forse verbetering was. Nu wil een mens meer en slechts 1 apparaat is niet fijn, dus de iStick werd al gauw vergezeld door een eXpromizer en VTC Mini. VTC Mini en Nautilus zijn naar een vriend gegaan, DNA-gebaseerde hardware kwam ervoor in de plek (HCigar VT133 en VT75). Daar damp ik nog mee. Kwa verdampers ben ik omhoog gegaan in wattage via Theorem en Avocado, en daarna weer omlaag met diverse Goblins en een Serpent Mini. Voor proberen van smaakjes gebruik ik een Big Dripper als gewone dripper. Uiteindelijk ligt mijn sweet spot zo rond de 30W DL. Het aankoop-duiveltje is wat stiller tegenwoordig; de mods bevallen goed en de verdampers ook dus de laatste apparatuur-aankoop is alweer een paar maanden geleden.

Kwa liquid was ik al vrij snel aan het zelf mengen. Mijn vriezer is niet zo goed gevuld als velen hier, maar ik heb nog wel voor een paar jaar nicotine op voorraad en enkele liters PG/VG in de koelkast. Ik had en heb een voorraadje enkele aroma's. Dat begon met een Milkman pakketje, en naderhand nog wat flesjes bijgekocht. Ik doe er inmiddels niet zoveel meer mee; de 'one-shots' vind ik handiger, hooguit dat ik soms een extraatje toevoeg. Het is iets duurder, maar een euro of 4-5 aan aroma voor 100ml liquid vind ik nog best acceptabel. En menthol bij verder niet te dampen probeersels mikken word je ook beu.

Kwa nicotine, hoe is dat gegaan afgelopen jaar? Ik begon pas met fulltime dampen met 18mg/ml, en daarvan had ik ca. 3ml per dag nodig.  Nu 6mg/ml, maar wel 7-10ml per dag. Totale nicotineconsumptie per dag is dus niet hard gezakt. Ik heb een tijdje op 3mg/ml gedampt, maar dat was te weinig voor me. Ik werd er depri en brommerig van. Nicotinegehalte verdubbelen en probleem weg. Dat houden we dus maar even zo.

De kwaaltjes bij overstap naar dampen? Ach, hou op. Bloedend tandvlees, aftes, maagzuur, droge mond ondanks veel drinken, rusteloos en slecht slapen tot zeker een maand of 3-4 na stoppen met tabak. Verder is mijn beestjes-met-haren- en pollen-allergie weer op niveau van voor het roken; een stuk erger dan het was. Toen ik nog niet rookte hebben ze me ooit horizontaal naar buiten gedragen na 10 minuten in een manege, en dat kunnen ze nu weer doen als ik geen voorzorgsmaatregelen neem, maar de nood moet wel erg hoog zijn wil ik me nog op dat soort plekken wagen. Koffie drinken bij iemand met honden ging met roken nog net, nu niet meer.

De gezondheid? Valt tegen. Ik ruik een stuk beter, maar voornamelijk wat ik niet wil ruiken. Kwa snel buiten adem en hoesten is de verbetering niet zo gek groot eigenlijk. Maar hij is er wel.

De behoefte? Ik kan niet zonder. Een dagdeel zonder dampen lukt nog wel, maar dan heb ik er echt wel weer behoefte aan. Nadeel van dampen is dat even 5 minuten er tussenuit piepen niet lang genoeg is, ook niet al ik tijdelijk het nicotinegehalte verhoog naar ~10mg/ml.

Het praktische deel van dampen? Ik ben niet het Q10-creme smerende baardtrimmende type vent dus ik mag de broekzakken van mijn veel te flubberige broek vol laaien en een niet al te lompe mod met korte verdamper en 30ml flesje liquid past prima. Lekkage heb ik eigenlijk nooit last van gehad. Niet handsfree kunnen dampen heb ik rondomheen gewerkt, want geen goede oplossing gevonden. De oude iStick, gewoon met de smerige klauwen tussendoor wat dampen, en naderhand dat ding een beetje poetsen. Klussen en dampen heeft me ook al een paar glaasjes gekost, maar die krijg je bij elke verdamper minimaal 2.

Verder heeft het voordelen. Tijdens een lang stuk snelweg op de motor hang ik een lichte damper met een nylon koordje aan mijn jas, en kan ik gewoon dampen. Levert wel rare blikken op, mhuuhaha. Kun je met een sigaret vergeten. Van midden-Frankrijk terug naar NL met enkel tankstops type 'volgooien&wegwezen'. Dat was ondenkbaar. Offroad rijdend of op bochtige bergweggetjes kan ik nog steeds niet dampen, maar dan ben ik toch te druk met andere dingen en je rijd geen 2 uur achter elkaar. Tijdens een vliegreis was 80% PG+nicotine in de tank goed genoeg om stiekum in het vliegtuig te kunnen dampen zonder dat iemand het door had, en stealth dampen op andere locaties waar het eigenlijk niet kan gaat ook prima. Kun je met een sigaret ook vergeten.

Verder is het zowiezo een voordeel dat je niet perse een 'eenheid hoeft te consumeren'. Als ik op het werk sta te dampen en iemand roept dan kom ik gelijk en hoef ik niet eerst nog een sigaret op te roken.

De kosten? Ik heb het niet strak bijgehouden, maar 1500 euro besparing is nog een heel conservatieve schatting....

Al met al vind ik het wel een werelduitvinding dat dampen, en ik ben blij dat ik ermee begonnen ben :grins

21 people like this

Allert. Utrecht. Ha ha, je meent het :)

Zeker en vast :)

Sent from my iPad using Tapatalk
1 person likes this

Nieuw op dit forum.

Wonende in Wuustwezel / Belgie

Beginnen dampen ergens in december

Heel af en toe nog een sigaret en die smaken steeds slechter

:-)

12 people like this

Goedeavond allemaal, 

Ik ben Fer, 35 jaar en woon in Gouderak. 

Ik heb al wat rondgeneusd  op dit forum en al wat goede tips gelezen. 

Ik wil graag proberen van het roken af te komen na 20 jaar. 

Er is behoor wat keuze qua dampen waar ik geen idee van had. 

Bedank zover voor alle info. 

Er is zoveel behulpzaamheid op dit forum.... Geweldig! 

Mvg Fer. 

13 people like this

33 minutes ago, Fer81 said:

Goedeavond allemaal, 

Mvg Fer. 

Gaat vast lukken Fer. Mocht je hulp nodig hebben, hoef je alleen maar even over te varen. Ik woon aan de overkant.

Succes !

Edited by dekale16

1 hour ago, Fer81 said:

Goedeavond allemaal, 

Mvg Fer. 

Welkom Fer, kom ook uit die omstreken. Succes met stoppen met roken!

hoi Olaf hier ik ben pas een paar weken aan het vaipen en heb zoveel problemen wauw 

9 people like this

hoi Olaf hier ik ben pas een paar weken aan het vaipen en heb zoveel problemen wauw 

Het is okee, dat hebben we allemaal, maar we willen hier allemaal helpen dus dat is oke man

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
3 people like this

5 minutes ago, olaf said:

Ja , tis een forum voor iets he . Enige problemen , laat de vragen maar komen , en soms is het ook beter om de problemen voor te zijn ( dus vragen vooraf kan ook geen kwaad ) . We doen allemaal ons best om te helpen .

2 people like this

@olaf welkom. Ik heb je vraag +de antwoorden die erop kwamen van @sezze @Asphyriax even naar dit onderwerp afgesplitst. Dan houden we het lekker overzichtelijk allemaal. Succes! 

1 person likes this

13 hours ago, Fer81 said:

Goedeavond allemaal, 

Mvg Fer. 

Hey Fer,

We gaan binnenkort even bouwen ;) Ben je binnen no time van het roken af.

Hallo allemaal,

Ik lees dit forum nu al een tijdje, en dacht: Ik meld me even aan. 😊

Zelf ben ik al met dampen bezig vanaf het moment dat de eerste cartridge modellen op de markt kwamen. 

Met de ego pennen begon het allemaal een beetje te lopen en damp ik tegenwoordig met regulated mods.

De pre-fab coils zijn niet zo mijn ding, en heb ik dus altijd (met vallen en opstaan)  mijn eigen spoeltjes met lont gefabriceerd. 

Hierbij is mijn motto: less is more

Ik hoop hier nog veel te kunnen leren, en wellicht zou ik iemand hier en daar kunnen voorzien van wat eigen ervaringen 😉

Grt,

Scalple

13 people like this

Goedemiddag iedereen!

Mijn naam is Dion, ik ben 21 jaar en damp ongeveer sinds maart 2016.

Ik beschouw mezelf niet meer als beginnende damper.

Het is ondertussen een hobby geworden die lichtjes uit de hand aan het lopen is, velen van jullie zullen dit wel herkennen neem ik aan :p

Welke mods heb ik (gehad)?

-Ego one V2

-Evic VTC mini 2 + joeyetech cubis pro (heb ik uiteindelijk verkocht)

-Madhatter kit v2, mech mod, Sony VTC5

-Rx2/3 icm serpent mini 25mm & TFV 8, 3x Samsung 30Q

-Istick pico 75W icm vapebreed II, Sony VTC5

Mijn coils maak ik zelf, meestal een twisted kanthal 24ga, een clapton 24ga + 32 ga of een clapton met 2 core wires van 24ga en als outer wire 32ga.

Heb recent een quad coil van twisted kanthal 24ga gemaakt en in mijn TFV8 kunnen plaatsen wat uiteindelijk uitkwam op 0.12 ohm.

In het begin dampte ik enkel vloeistoffen uit de dampwinkel/vaporshop maar ben sinds +- een maand begonnen met DIY en het begint aardig te lukken!

Edited by woodiewood
12 people like this

hallo allemaal de ronny van tongeren hier .

overgestapt op vapen in augustus 2016 .

met zo een ego aio .

nu 5 maanden later zit ik hier met 2 mods ( istick pico en vaporessa tarot pro ) .

en een aantal tanks .

melo mini 3 ( niet meer in gebruik )

aspire cleito ( vaste plek op mijn pico )

baby beast

ijoy tornado

ijoy combo rdta tank

goon dripper clone

ijoy limitless XL. ( pas gisteren gekocht was 25% korting door de nieuwe wetgeving)

draai mijn eigen coils maar nog steeds beginner .

heb zo een coil master diy kit v3 waar ik zeer teverden van ben ( heb tot nu toe nog geen extra gereedschap moeten kopen )

begonnen op 12 % nicontine en zit nu op 3-6% .

nog geen favoriet smaakje maar ik zit meestal in de desert/fruit smaken ( munt of tabak moet ik niet hebben)

11 people like this

Welkom op ons forum @woodiewood, met wat je allemaal omschrijft ben je i.d.d. geen newbie meer, maar er is genoeg te leren voor iedereen van beginner tot expert.

25 minutes ago, woodiewood said:

Het is ondertussen een hobby geworden die lichtjes uit de hand aan het lopen is, velen van jullie zullen dit wel herkennen neem ik aan :p

Uit de hand lopen... Valt wel mee joh, ik herken me er i.i.g. niet in :gek.

Veel plezier hier ❕

4 people like this

2 minutes ago, Sub-Ωhm said:

Uit de hand lopen... Valt wel mee joh, ik herken me er i.i.g. niet in :gek

:657

1 person likes this

Jij ook welkom op ons forum Ronny.

25 minutes ago, ronny th said:

2 mods ( istick pico en vaporessa tarot pro ) .

en een aantal tanks .

melo mini 3 ( niet meer in gebruik )

aspire cleito ( vaste plek op mijn pico )

baby beast

ijoy tornado

ijoy combo rdta tank

goon dripper clone

ijoy limitless XL.

Wat me opvalt is dat steeds meer nieuwe leden die relatief kort dampen al redelijk TPD proof zijn.

1 person likes this

8 minutes ago, Sub-Ωhm said:

Welkom op ons forum @woodiewood, met wat je allemaal omschrijft ben je i.d.d. geen newbie meer, maar er is genoeg te leren voor iedereen van beginner tot expert.

Uit de hand lopen... Valt wel mee joh, ik herken me er i.i.g. niet in :gek.

Veel plezier hier ❕

Bedankt.

Er valt inderdaad nog genoeg te leren, geen twijfel mogelijk!

Ben al een tijdje aanwezig op het forum en lees regelmatig verschillende topics maar had mezelf nog niet voorgesteld, tot nu dus.

Hallo, 

Ik ben dus Guy.Ik woon in Stekene, België dus dicht bij Hulst

Ik damp sedert 24/12. Sindsdien geen sigaret meer aangeraakt. Ben dus heel blij en mijn vrouw ook ;-).

Momenteel heb ik een G-priv met baby beast en een pico 75 watt met melo 3.

Ik zet nu mijn eerste stappen om zelf mijn liquids te maken....puike timing nu met die nieuwe wetgeving die dinsdag in voege gaat lol

Ik hoop hier leuke en leerrijke topics te lezen.

11 people like this

Ah nog vergeten te melden dat ik damp meer voor de smaak dan om dikke wolken te blazen....elke verbetering van tank qua smaak is dus meegenomen en voorstellen advies is altijd welkom ;-)

1 person likes this

23 minutes ago, Guy Ke said:

Ah nog vergeten te melden dat ik damp meer voor de smaak dan om dikke wolken te blazen....elke verbetering van tank qua smaak is dus meegenomen en voorstellen advies is altijd welkom ;-)

Momenteel heb ik een G-priv met baby beast en een pico 75 watt met melo 3.

wel smaak en rook gaat in mijn ervaring toch een beetje hand in hand .

op de pico past een aspire cleito tank en met de 0.4 coil is de smaak geweldig . (+ veel damp)

en ja voor de echt goede smaak moet je zelf coils gaan bouwen .

ijoy combo rdta tank ( vond ik zeer gemakelijk om op te bouwen )

persoonlijk vind ik de baby beast ietsje minder ivm smaak zelf met zelfgeboude coils.

maar ben een newbie dus ik kan er volledig naast zitten.