Jump to content

Het grote voorstel en welkom topic


Message added by wahanassatta

Nieuw op het forum? Check onze forumwiki!   -   Nieuw met dampen? Check onze dampwiki!

Recommended Posts

Nouja,  het  blijft lastig.  Niets zo vervelend als een forum,  waar na binnenkomst een administrator met veel bombarie roept "Hey, wees welkom vriend, Maareuh ik weet niet wat je van plan bent, maar je *moet* dit even kopen.....nu!"

 

En misschien zijn jullie over anderhalve maand wel uitgedampt. Is het toch niet jullie ding,  kun je je smaak niet vinden,  of gevallen voor de tabak. En dan heb ik je op onnodige kosten gejaagd.

 

Al heeft dat laatste een positieve bijwerking voor andere dampers, het bevoorraden van de tweedehands markt met nic base in barre tijden.  Maarja,  niet helemaal de primaire insteek. 

 

Kortom,  goed bedoeld.  Maak vooral je eigen keuze,  maar wees gewaarschuwd met betrekking tot de diepte investering, de zeer lang houdbare, de bijna verboden maar nu nog legale,  "geconcentreerde" nicotinehoudende basisvloeistof voor het zelf mixen van je liquid. (Om het nog maar een gezegd te hebben voor alle verse meelezers)

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Guest UGL190212

Hey Allemaal,

 

Even voorstellen,

Ik ben Chris, 34 jaar kom uit de buurt van Groningen.

Na ongeveer een jaar gestopt te zijn met roken, toch de domme fout gemaakt om bij gelegenheid

af en toe te roken. Dit omdat de drang naar een sigaret eigenlijk nooit weg geweest was.

 

Een vriend van me heeft me aan het dampen geholpen, en daar ben ik hem zeer dankbaar voor. Ben nu

sinds augustus 2016 van het roken af en damp er lekker op los.

 

Heb vorig jaar een iStick Pico 75Watt aangeschaft met een Melo 3 tank. Een maandje later daar een Joyetech

Ultimo 4ml tank bij. Ben dus met Sub-Ohm begonnen en daar ook gebleven. waar ik eerst nog op 6mg nicotine

zat, nu ook verlaagd naar 3mg. Heb de nicotine toch nog nodig aangezien ik de drang naar een sigaret krijg wanneer

ik op 0mg ga dampen en kan niet zonder de throat-hit :-)

 

Brouw ook zelf mijn eigen e-liquids sinds een maandje of 3.

 

Nou dat was hem wel weer denk ik :-)

 

Groet,

Chris

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Guest Mikali

Hi,

 

Ik ben sinds enkele jaren gestopt met het roken van sigaretten maar doe wel aan genotsroken via een pijp.

Aangezien je met een pijp al gauw 45 minuten tot 1 uur aan het roken bent dacht ik om het vapen op te pikken voor tussendoor.

Zogezegd zo gedaan, ik heb mezelf deze middag een Eleaf iStick Pico (75w) aangeschaft met zo'n melo3 tankje.

Deze had ik afgelopen weekend geprobeerd van een vriend en die beviel prima.

Gelijk wat liquids meegenomen  van 6mg nicotine en 0mg (daar ik niet te kampen heb met verslaving).

 

Nu word het vooral gaan inlezen over héél de materie en misschien ooit zelf wat gaan mixen.

Link to comment
Share on other sites

Hallo allemaal, 

Ik ben Pieter en rook ongeveer 30 jaar analoog, en heb vier jaar geleden eens 55 dagen niet gerookt. Doordat het stoppen relatief makkelijk ging ben ik ook weer begonnen: als stoppen zo makkelijk is, dan kan ik ook best 'gecontroleerd' roken.  
Niet dus. Inmiddels rook ik ongeveer een pakje halfzware shag per 5 a 6 dagen. Met van die filtertjes, dat dan weer wel.  

Indertijd was ik niet op de hoogte van het bestaan van e-smoking, en ik denk wel eens dat dat mijn redding had kunnen betekenen.  

Inmiddels ben ik al geruime tijd aan het inlezen, veel via reddit.com, maar raak alleen maar meer gedesoriënteerd.  
Er zit een vapeshop op een paar honderd meter lopen hiervandaan, maar ik kan me er maar niet toe zetten er naar binnen te lopen; volgens mij is de keuze niet enorm, en relatief duur zijn ze ook (http://www.vapr.nl/nl/).  Misschien heb ik het mis, dan hoor ik het graag.  
Wellicht is het toch een goed idee om eens te testen welk soort roken (MTL of  DLH) mij het meest bevalt. 

 

Gek genoeg heb ik het idee dat het show-element van enorme stoompluimen en het verspreiden verleidelijke geuren voor mij een behoorlijke opsteker (no pun intended) zouden kunnen zijn want zoals bij veel rokers, heb ik het idee dat roken een onderdeel is van mijn identiteit.  

 

Nu lees ik hierboven ineens dat e-smoken in de toekomst moeilijker gaat worden en er maakt zich meteen al een stressgevoel van me meester... ik zag mezelf al vapen tot in het bejaardentehuis... Ik hoop dat het meevalt.

 

Edited by Atomdude
  • Like 12
Link to comment
Share on other sites

Guest vpChoultje

Welkom @Atomdude, in Belgie zijn de regels tot op heden wat strenger als in NL, dus je hebt nog even. Laat je niet gek maken maar zorg tevens wel goed voor jezelf! :wink

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, Atomdude said:

Hallo allemaal, 

Ik ben Pieter en rook ongeveer 30 jaar analoog, en heb vier jaar geleden eens 55 dagen niet gerookt. Doordat het stoppen relatief makkelijk ging ben ik ook weer begonnen: als stoppen zo makkelijk is, dan kan ik ook best 'gecontroleerd' roken.  
Niet dus. Inmiddels rook ik ongeveer een pakje halfzware shag per 5 a 6 dagen. Met van die filtertjes, dat dan weer wel.  

Indertijd was ik niet op de hoogte van het bestaan van e-smoking, en ik denk wel eens dat dat mijn redding had kunnen betekenen.  

Inmiddels ben ik al geruime tijd aan het inlezen, veel via reddit.com, maar raak alleen maar meer gedesoriënteerd.  
Er zit een vapeshop op een paar honderd meter lopen hiervandaan, maar ik kan me er maar niet toe zetten er naar binnen te lopen; volgens mij is de keuze niet enorm, en relatief duur zijn ze ook (http://www.vapr.nl/nl/).  Misschien heb ik het mis, dan hoor ik het graag.  
Wellicht is het toch een goed idee om eens te testen welk soort roken (MTL of  DLH) mij het meest bevalt. 

 

Gek genoeg heb ik het idee dat het show-element van enorme stoompluimen en het verspreiden verleidelijke geuren voor mij een behoorlijke opsteker (no pun intended) zouden kunnen zijn want zoals bij veel rokers, heb ik het idee dat roken een onderdeel is van mijn identiteit.  

 

Nu lees ik hierboven ineens dat e-smoken in de toekomst moeilijker gaat worden en er maakt zich meteen al een stressgevoel van me meester... ik zag mezelf al vapen tot in het bejaardentehuis... Ik hoop dat het meevalt.

 

Hai Peter en welkom,

 

Na een avond vapewinkels in Amsterdam bestuderen op het web, had ik besloten naar VAPR in Oost gegaan. Prima winkel voor een beginner. Had bij binnenkomst aangegeven een roker te zijn, advies wil en de winkel uit wil met een damp setje. Na ruim 2 uur proberen & advies was het gelukt en sindsdien rook ik niet meer (maandje geleden alweer). Het klopt dat zij niet een uitgebreide keuze hebben zoals bij een online winkel. Het blijft een stenen winkel en geen magazijn. Maar zij hebben prima gear, smaakjes en kennis om je op weg te helpen.

 

Zoals iedere stenen winkel en online winkel in Nederland betaal je de hoofdprijs. Voor goed en geduldig advies in een stenen winkel acht ik dat het geld waard.

 

Good luck.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, Atomdude said:

Er zit een vapeshop op een paar honderd meter lopen hiervandaan, maar ik kan me er maar niet toe zetten er naar binnen te lopen; volgens mij is de keuze niet enorm, en relatief duur zijn ze ook (http://www.vapr.nl/nl/).

 

Hoi Amsterdammer ! Bij vapr ben ik een paar keer geweest. Hippe tent met idd wat hogere prijzen. Verder heb je nog een aantal filialen van JWell ( Franse keten ) en Puff Store ( Italiaanse keten ). Online bestellen van je hardware in China is het goedkoopst, mits je weet wat je zoekt. Verder is Youtube een goede infobron.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

@Atomdude welkom hier!

 

Het is maar hoe je het bekijkt. Dampen gaat niet moeilijker worden, maar wel duurder. D.w.z. de DIY markt wordt langzaam de kiem in gesmoord, vooral op het gebied van zelf liquid maken. Aan de andere kant word het dampen wel steeds bekender en hardware en kant-en-klaar liquids makkelijker te krijgen doordat er steeds meer shops bij komen met een redelijk gevarieerd aanbod.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Guest vpChoultje
8 minutes ago, Atomdude said:

Thanks voor de input: ik ga morgen eens langs.  
Sowieso fijn dat er een echte winkel in de buurt zit, dus ik kan er maar beter even mijn licht opsteken.  
Goddomme de puns blijven komen, sorry.

 

Ik ben geen Amsterdammer. Tenminste ik ga er gemakshalve maar vanuit dat die laatste zin Amsterdams is? Wat betekent die laatste zin? (uh tja en 't eerste woord behoeft uiteraard geen uitleg).:mmm

Link to comment
Share on other sites

Guest vpChoultje
Just now, Atomdude said:

Nee sorry, een 'pun' is 'woordgrap' in het Engels. Ik zit te veel op Engelstalige forums denk ik.

 

Uh dus dan staat 'r 'goddomme de woordgrappen blijven komen'. Waarom krijg ik nou het gevoel dat ik iets heb gemist?:haas

Link to comment
Share on other sites

Woord'grap' is misschien ook wel een beetje een groot woord...  
Misschien ligt het aan mij maar ik vind het geinig: ik heb twee keer al het woord 'opsteken' gebruikt in figuurlijke zin, terwijl ik juist probeer te stoppen met sigaretten opsteken.  

 

Link to comment
Share on other sites

Guest vpChoultje
37 minutes ago, Atomdude said:

Woord'grap' is misschien ook wel een beetje een groot woord...  
Misschien ligt het aan mij maar ik vind het geinig: ik heb twee keer al het woord 'opsteken' gebruikt in figuurlijke zin, terwijl ik juist probeer te stoppen met sigaretten opsteken.  

 

 

Even teruggelezen en nu pas valt het kwartje. Sorry hoor, ben 'r blijkbaar niet helemaal bij dat ik 'm niet vatte. Dus die haas was blijkbaar nog toepasselijker dan m'n eerste intentie. :bloos

Link to comment
Share on other sites

Hallo, ik ben al een tijdje aan het lezen op dit forum en heb heel wat kennis vergaard ivm dampen.

 

Ik rook ongeveer 15 jaar en in al die tijd nooit echt geprobeerd te stoppen (ik rook de laatste jaren pakje/19sig om de 2 dagen). Totdat ik toevallig een video zag op youtube heb ik sindsdien mij verdiept in bijna alles wat te maken heeft met 'damp-apparatuur', e-liquids,etc. en besloten om het een kans te geven. Ik had vroeger wel gehoord van de e-sigaret maar toen nooit iets van research over gedaan.

Ik wou niet teveel geld uitgeven in het geval dat dampen me niet zou bevallen en ik wou ook niet het goedkoopste kopen omdat ik hoor dat de meeste mensen dan toch terugvallen naar de gewone sigaret. Dus met degelijk apparatuur de 'echte dampen ervaring' testen zeg maar. :D

De bedoeling is natuurlijk te stoppen met roken!

 

Na vele reviews te hebben gekeken heb ik een Istick Pico 75w met een melo 3 mini gekocht.

Ik had die aangekocht voor 69€ met 1 flesje Miller watermelon 12mg liquid :ja. Natuurlijk veel te zwaar met een sub ohm tank.. maar was toch verrast in de ervaring. De eerste dagen dampen rookte ik nog een 2tal sigaretten tussendoor per dag. Nadien 2 andere duurdere flesjes eliq (12 monkeys Bongurt & Charlies Chalk Dust Head bangin boogie) gekocht met 6mg en WAUW! Totaal niet verwacht dat zoiets bestond, zo lekker! Sindsdien geen sigaret meer aangeraakt.

Ik ben nu 23 dagen gestopt met roken en echt blij dat ik dampen heb ontdekt. De overgang was echt gemakkelijk en heb totaal geen behoefte naar die stinkende sigaretten.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Guest Instructions Unclear

Even voorstellen…

Ik kom uit de regio Den Haag en - na jaaaren sigaretten roken - damp ik nu een kleine twee jaar. Ik ben begonnen met een iStick + Nautilus + tabaksmaken en heb gaandeweg zowel de hardware als de liquids behoorlijk geüpgrade. Ik ben er inmiddels achter wat mijn smaak is qua liquids en meng nu voornamelijk zelf. Aardbeien? Heerlijk, maar niet om te dampen.  Pindakaas daarentegen…  :-)  Wat de hardware betreft, ligt mijn voorkeur bij de MTL RDA/ RTA’s.

Ik haal natuurlijk overal en nergens kennis vandaan… liquid en hardware recensies, recepten, tips en trucks, etc. Hierbij lees (en waardeer!) ik dampforum vooral voor de lokale info. Ik verwacht niet dat ik hier geweldig actief ga worden maar ik zal af en toe zeker een ideetje bijdragen. Als ik kan meedoen met een incidentele group-buy of kan grasduinen in een te-koop rubriek, zou dat mooi meegenomen zijn!

Link to comment
Share on other sites

Guest Instructions Unclear

@Vaper69 Bedankt! Tsja, nou nog een lekker recept voor een pindakaas vape vinden ;-)

Ik heb in meer of mindere mate wel van deze liquids genoten:

Hugos (Adirondack)
Jam It (Carpe Diem)
PBB Clouds (Coval)
Grandmaster (5 Pawns)
Monkey Snack (Ripe Vape)

Link to comment
Share on other sites

Hallo allemaal,

 

Ik ben Henri uit Spijkenisse, ik damp nu een jaar of 4 (gok ik).

Begonnen met 18mg en nu op 6mg.

Ik ben ooit met de e-sigaret om het roken wat af te leren en langzaam wat meer mod's verzameld en richting sub-ohm verplaatst.

Mijn favorietjes op dit moment zijn mijn Smok o-sub en een e-leaf 80W (zit nu te wachten op de Vaporesso Nano vanwege de iets betere batterij dan de Smok).

In al die tijd heb ik mijn liquids alleen maar gekocht en wil me (niet in de laatste plaats vanwege de prijs) nu gaan inlezen op het zelf maken van mijn liquids.

Dit bracht mij op dit forum en het lijkt mij een goede plek om alles rond het dampen en zeker het maken van de liquids te verdiepen.

Dus nogmaals, hallo :)

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, Henri said:

Dit bracht mij op dit forum en het lijkt mij een goede plek om alles rond het dampen en zeker het maken van de liquids te verdiepen.

Welkom op ons forum Henri...

 

Verdiepen is altijd goed, op dit moment is het aan te raden te beginnen met het verdiepen in nicotine en de komende wetgeving daarvan ?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ja ik moet me er inderdaad goed op inlezen, van wat ik zo snel lees mag er geen nicotine houdende base meer worden verkocht.

Inslaan voor 1 feb is dus een goede optie?

Link to comment
Share on other sites

Guest UGL211211a
3 hours ago, Henri said:

Inslaan voor 1 feb is dus een goede optie?

 

Yup. Als je weet wat je nodig hebt. Wat dat betreft benijd ik nieuwe dampers niet. Dampen vraagt al genoeg uitzoekwerk in het begin, en dan hangt er ook nog zo'n zwaard van Damocles boven je hoofd. Dat zwaard valt hier op korte termijn trouwens alleen voor de nicotine houdende base (in verpakkingen groter dan 10 ml). De rest blijft voorlopig nog wel even leverbaar.

 

Als ik iets doms zeg moet iemand me corrigeren, maar volgens mij kun je in Nederland tot mei 2017 nog nicotine houdende base uit het buitenland laten aanrukken. Bijvoorbeeld uit Duitsland (of een Nederlandse zaak met een vestiging in Duitsland). Aangenomen dat ze genoeg voorraad hebben want de productie is daar inmiddels wel verboden.

 

Vervolgens is dan de vraag: wat en hoeveel ga je bestellen. Dat lijkt me heel lastig in te schatten als je net begint. Toen ik begon wilde ik zelfs nog helemaal niet denken aan DIY sapjes. Om gelijk voor twintig jaar vooruit te plannen is helemaal vreemd. Maar als je zeker weet dat je voorlopig blijft dampen lijkt een litertje base van 48 mg mij nooit weg. (of twee of drie). Hier een kortingscode.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Ad nogwat said:

 

Yup. Als je weet wat je nodig hebt. Wat dat betreft benijd ik nieuwe dampers niet. Dampen vraagt al genoeg uitzoekwerk in het begin, en dan hangt er ook nog zo'n zwaard van Damocles boven je hoofd. Dat zwaard valt hier op korte termijn trouwens alleen voor de nicotine houdende base (in verpakkingen groter dan 10 ml). De rest blijft voorlopig nog wel even leverbaar.

 

Als ik iets doms zeg moet iemand me corrigeren, maar volgens mij kun je in Nederland tot mei 2017 nog nicotine houdende base uit het buitenland laten aanrukken. Bijvoorbeeld uit Duitsland (of een Nederlandse zaak met een vestiging in Duitsland). Aangenomen dat ze genoeg voorraad hebben want de productie is daar inmiddels wel verboden.

 

Vervolgens is dan de vraag: wat en hoeveel ga je bestellen. Dat lijkt me heel lastig in te schatten als je net begint. Toen ik begon wilde ik zelfs nog helemaal niet denken aan DIY sapjes. Om gelijk voor twintig jaar vooruit te plannen is helemaal vreemd. Maar als je zeker weet dat je voorlopig blijft dampen lijkt een litertje base van 48 mg mij nooit weg. (of twee of drie). Hier een kortingscode.

Ja inderdaad, het voelt alsof ik een paar stappen achter loop. Het plan is om eerst te beginnen met een vapebase  met nicotine en daar de smaak aan toe voegen om een beetje bekend te worden met het proces om (mogelijk) daarna ook zelf de base samen te stellen, ik hoop dat ik daar nog de tijd voor heb maar zal in ieder geval een voorraad proberen op te bouwen voordat het niet meer mogelijk is. Erg bedankt voor de reactie (en code)!

Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, Henri said:

ik hoop dat ik daar nog de tijd voor heb maar zal in ieder geval een voorraad proberen op te bouwen voordat het niet meer mogelijk is.

Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken, maar mocht je de financiële middelen hebben...

Koop, zoals Ad al aangeeft gewoon een litertje of litertjes 48mg op PG basis.

Mocht je het in de toekomst toch niet gebruiken, kun je dat spul, na de drooglegging, als zoetje broodjes weer verkopen.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...