Jump to content

Mystique Prometheus


Guest

Recommended Posts

Mystique Prometheus

 

50PG/50 VG  6Mg/Ml

 

Lemo 2 op 20-25 Watt 0.4 Ohm

 

De Hyperion van Mystique had ik al eens geprobeerd. Vond het een vrij zware bourbon smaak. Eens kijken hoe de Prometheus bevalt.

 

Eerste geur: Kaneelkoekjes.

 

Bij de eerste haal knalt de kaneel je keel in. Dit is de meest prominente smaak van deze liquid. Het doet me denken aan kaneelpoeder. Het is drogend, en er is zelfs iets van kamfer in terug te vinden. Erg realistisch.

 

Ook een hint van gebrande suiker die me naar die ouderwetse roodgestreepte kaneel snoepjes stuurt. De koekjes zijn bijna helemaal weg. Ook is er een verhittend effect in de mond aanwezig.

Na verloop van een halve tank maken de koekjes weer een beetje hun rentree, in de vorm van deeg. Heel in de verte, meen ik droge cocos te proeven. Een hint van bittere chocola.  

De liquid geeft je al snel een droge mond, dus veel drinken.

 

Niks gelaagd, het is allemaal behoorlijk "in your face". TH is gelukkig licht, anders was deze liquid echt té zwaar geweest.

 

Exhale door de neus, blijft drogende kaneelpoeder, de kamfer wordt een fractie sterker.

Hoe langer je hem dampt, des te lekkerder hij wordt.

Zijn de smaken aan het begin "op het randje", na enige gewenning wordt het allemaal wat milder.

Ik ga deze denk ik toch ietsje verdunnen.

 

Een cocosmakroon (die met die chocola onderop), besprenkeld met behoorlijk wat kaneelpoeder.

 

Prima, maar sterke smaak.

 

Ome Mies.

Link to comment
Share on other sites

Tsja, ik ben daar niet zo goed van op de hoogte. Ik weet wél dat er specifieke dripper liquids zijn. Maar speciaal voor MTL? Ik denk dat het een beetje kenmerkend is voor de range van Mystique. Hyperion vond ik ook al op het randje.


Het valt me trouwens op dat merken soms een kenmerkend smaakpalet hebben. Ik heb een paar GLV geprobeerd, en die overvielen mij allemaal met een weeïge cracker.


Suicide Bunny vond ik alleen maar weeïg. Heb ze dan ook maar weggegeven. Het blijft een zoektocht, maar ik weet wél dat mijn voorkeuren in Frankrijk liggen.


En ik weet óok dat ik veel te veel geld uitgeef aan liquids  :bloos


 


Ome Mies.


Link to comment
Share on other sites

o me mies, al eens gevraagd om liquids te reviewen voor dampshops,zonee dan verbaast me dat

zeer prettige en leuke omschrijvingen van smaken haal je uit de liquids.

Je vraagt niet zomaar aan dampshops om voor ze te reviewen. Ze moeten juist naar jou komen, dat Is het hele punt.

Zoals gewoonlijk weer een nette review! Maar deze Liquid zal nooit bij mij in m'n tank of dripper belanden.

Link to comment
Share on other sites

Hallo Basliner.


"Discretion being the better part of valor", geloof ik niet dat dit iets is wat ik hier ga posten.


Het gaat per slot van rekening om mijn indruk van een liquid. En niet of bedrijven mij benaderd hebben.


Ik damp nog geen jaar, en zie mezelf ook zeker niet als een kenner. 


Maar het is wel eens gebeurd, en ik heb het afgewezen. Als iets bagger is, dan wil ik dat gewoon ook kunnen zeggen. Hoewel, als iets bagger is, dan houdt ik liever mijn mond.


 


Alle liquids die ik hier tot nu toe heb gereviewed, heb ik zelf betaald. Op éen na. Die had ik gekregen (de Sacre Coeur, van NJOY), maar niet omdat ik deze moest reviewen.


 


Waar ik wél nieuwsgierig naar ben is, in hoeverre mijn ervaringen overeenkomen, met die van anderen.


 


Ome Mies.


Link to comment
Share on other sites

denk dat dat heel moeilijk is,mijn smaakpapillen zijn duidelijk minder en anders dan die van jou.


 


jij kunt het zo verfijnen,ik haal bijv  bij bepaalde liquids wel wat bloemigs uit maar niet precies of het een roosje


of een madeliefje is.


 


heb bijv vaker gehoord van de zware bourbonsmaak bij de hyperion,hier een tikkie bourbonsmaak maar de bakery smaak nam de overhand.

Link to comment
Share on other sites

Ach, Basliner. Mischien zit ik er wel helemaal naast.


Gewoon een puf nemen, je ogen dichtdoen, en denken "waar ken ik dit van, wat proef ik"?


Ik heb dit altijd al gehad. Met Eau de Toilette, later Single Malt Whisky, en nu ik bijna een ouwe lul ben , met Cognac.


Probeer maar eens.


 


Ome Mies.


Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

:lol meestal proef ik precies wat er op het flesje of bij de smaakomschrijving staat.

Zit nu met mijn ogen dicht, zelf mix van Capella, perzik en ik denk waar ken ik dat nou van........ Precies zoals Ome Mies beschrijft, en ik proef .................Perzik :lol

Maar wil wel even kwijt dat ik je review's om te kwijlen vindt :grins

Link to comment
Share on other sites

Dank je Meyeke. Altijd fijn om te horen dat ik mensen aan het kwijlen maak  :lach .


Er zijn echter nét zoveel liquids die ik zwaar vindt tegenvallen.


In de regel, laat ik dan een review achterwege.


Omdat smaak zo persoonlijk is, en ik een winkel of fabrikant daarmee mischien wel tekort doe.


 


Maar fijn dat je de reviews zo leuk vindt.


 


PM me even. Dan stuur ik je 5 Ml Samba Sun. Valt zeker binnen jouw voorkeur. En hij is ontzettend goed.


 


Ome Mies.


Link to comment
Share on other sites

4 to 5 keer lijkt me een beetje over de top, maar heb hier ook nog een flesje staan en ga eerst eens 1x proberen, Promotheus heeft bij mij een tijdje nr 1 gestaan, maar vindt hem nu te zoet te aanwezig too much

Mijn nr 1 nu is over the rainbow, the langste ADV voor mij :grins hoop dat deze liefde nooit over gaat .......

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Waar halen jullie de (Hyperion) Mystique lijn tegenwoordig vandaan nu e_wolk deze schijnbaar niet meer heeft? (afgelopen donderdag wel gemaild maar nog geen antwoord gehad)

 

Dat wil ik ook wel weten..! Ik heb nog een vooorraadje, maar als dat op is wil ik toch echt graag nieuwe.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
On 26-9-2015 at 23:40, Karin Spaink said:

 

 

 

Dat wil ik ook wel weten..! Ik heb nog een vooorraadje, maar als dat op is wil ik toch echt graag nieuwe.

Hoi Karin, heb je ooit nog een goed gelijkend alternatief gevonden voor de Hyperion?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...