Jump to content

Eleaf iStick + Aspire Nautilus mini ervaringen ?


Guest San40

Recommended Posts

Ik heb de combo besteld . en als het goed is heb ik het morgen binnen . Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen ?

ik heb het mogen proberen in een winkel en ik dacht wauwww  wat een verschil met de just fog  1453 (en daar was ik ook wel tevreden  over heb ze net 3 weken  :bloos

maar ik kon de eleaf stick niet los laten dus toch maar besteld .. maar wie heeft er al wat langer ervaring mee ?

Link to comment
Share on other sites

Hallo dampers,

Istick+Nautilus mini = SUPER

Toen ik visionspinner+kanger pro mini 3 kocht dacht ik, heheh eindelijk ben ik waar ik wil zijn. Eindelijk geen lekkage meer, goeie smaak, dit is het.

MAAR, toen de Istick gekocht had was het, ja DIT is de beste combi met de kanger pro mini 3. Niet elke dag die batterij opladen en die istick is een lekker klein dingetje. Maar ik had erg veel problemen met die coils van Kanger. Tja, en toen werd ik zo enorm nieuwsgierig naar die Nautilus mini omdat iedereen er zo lyrisch over was, en ja hoor, toch maar besteld: Wat een ENORM verschil in positieve zin dan. Ik raak mijn oude spullen niet meer aan.

Dit is echt de beste combi (prijs/kwaliteit) die er nu op de markt is. Ik ben er echt erg blij mee (nu 1,5 maand vast in mijn hand).

voordelen:

- mooi klein en krachtig setje (groter wil ik ook echt niet hebben)

- coils gaan lang mee (ongeveer 3 weken)

- super veel smaak

- lekt niet

- redelijke prijs (euro 75)

ps.  nadelen zijn er ook hoor:

- Aanzienlijk hogere verbruik van de vloeistof (tov de kanger pro mini tanks), maar ja vooruit dan maar.

- istick is al een keer kapot geweest, gelukkig een nieuwe gekregen van Zwoofs (prima service, en snel ook!) Is niet het meest robuuste en technisch perfecte apparaat, maar ik hoop dattie het nog een tijdje volhoud. PAS OP doe voorzichtig met de 510 tip en de schroefdraad!

- Aanloop problemen met de nautilus, lekken en borrelen ed. Dit opgelost door op betere manier de tank te vullen.

Hiermee kan ik zeker jaren vooruit, .........ehh totdat er weer iets VEEL beters op de markt komt voor niet al te veel geld hahahah.

**** gestopt vanaf maart 2014

ego cc upgrade kit

innokin iclear 16 dual coil

vision spinner 1300

vision spinner2 850

kanger pro mini v3 (2x)

Istick 20w

Nautilus mini

Link to comment
Share on other sites

ps wat op dit moment (mischien) veel beter is :

- clouper mini

- kanger subtank

Maar dit is weer een stuk duurder in aanschaf en verbruikt NOG MEER vloeistof.

Ik hou het voorlopig even bij mijn fijne Istick20+nautilus mini

( setting 9watt/grootste airflow gat/ jwell farwest 8mg 70P30G)

Link to comment
Share on other sites

fijn te horen deze positieve reacties en dank je wel voor de goede tips . als het goed is heb ik hem morgen binnen ik hoop dat er een goede handleiding bij zit en dat het me lukt om alles goed in elkaar te zetten .. ik kan wel goed dampen maat technisch ben ik niet haha 

Link to comment
Share on other sites

Ik vape er nu een week op - de combinatie is werkelijk geweldig. Het verwisselen tussen de verschillende air-flows wanneer ik dat wil is helemaal super.

Momenteel de standaard 1.8 ohm coil er in zitten die er bij zat en heb de 1.6 ohm 5-pack al klaar liggen.

Wees voorzichtig met het glas, breekt schijnbaar wel makkelijk, heb ik nog geen last van gehad. Replacement glas is snel te verkrijgen. Op Fasttech zag ik een hope replacement parts staan voor de nautilus mini. De Stainless Steel tank en een hoop gekleurde glazen tanks. Zag er allemaal goed uit. Ga volgende keer maar een setje (zwarte) nautilus glazen kopen (In combi met mn zwarte istick).

Veel plezier er mee!

Link to comment
Share on other sites

Let wel op, het kan soms lastig zijn om de nautilus los te schroeven. Het vaster draaien van de bovenkant kan helpen om de onderkant wel losser te krijgen.

Of zo'n grip doekje uit de keuken kan helpen of iets anders van rubber (dik elastiek?)

veel plezier nogmaals met deze combi

Link to comment
Share on other sites

ik heb dat ding inmiddels al flink uit geprobeerd ik heb het idee dat ik veel meer binnen krijg .. dus heb vandaag voor het eerst me sigaret na het eten laten liggen .. en deze damper gebruikt . de smaakjes die ik normaal lekker vind smaken nu wel wat anders .. hij dampt als de beste . .. weten jullie op hoeveel wat ik heb het beste kan zetten ? 4 of lager ?

Link to comment
Share on other sites

oo haha het is 4 volt volgens mij .. maar hoe verander ik de wat ? hij staat volgens mij op 8 ofzo .. maar die man zei tegen mij dat die wat zich zelf regelde ?

Link to comment
Share on other sites

Op jouw schermpje zal hij op volt ingesteld staan,maar in kleine cijfertjes gaat ook de wattage op je scherm staan als je de vuurknop indrukt,

Je kan dat zelf instellen,of watt of volt in grote cijfers op je scherm.

Ik weet niet meer juist hoe je dat doet,omdat ik mijn istick niet meer heb.

In je handleiding kan je dot terugvinden.

Ik vermoed de plus en min knop effe samen ingedrukt houden.

Link to comment
Share on other sites

3x klikken op de fire button om over te schakelen naar watt en vise versa.

Ik zelf hou de wattage tussen de 7 en 8 met 1.8 ohm coils. lager dan 7 Watt vind ik de damp te koud, tussen 7 en 8 vind ik hem precies goed.

tussen 8 en 10 is de damp warmer maar vind ik niet zo zeer plezierig. Heel af en toe wel op 9-10 Watt als ik wel zin heb in de warme damp.

Maar hoger dan dat vind ik zelf zonde van de batterij.. Ik kan rustig 7.5 Watt dampen 2 dagen lang zonder dat de batterij op is, helemaal super!

Link to comment
Share on other sites

heel Duidelijk dank je wel voor het antwoord . de handleiding die ik er bij had vond ik niet zo duidelijk . dus onwijs bedankt .

ik ben zo trots dat ik na het eten geen echte sigaret heb gerook maar aan de eleaf stick heb gedampt  :blij

Link to comment
Share on other sites

Guest Jeffrey van de pol

Er is een nieuwe  Istick uit een 30watt deze zou ik dan nemen verder een fijne combie ik heb hem ook.

Link to comment
Share on other sites

Ik had dezelfde ervaring zoals jij beschrijft. heb toen dit gelezen en geprobeerd:

(komt van een andere topic)

-------------------------------------------

http://www.e-cigarette-forum.com/forum/general-vaping-discussion/590575-mini-nautilus-gurgling-2.html [meerdere pagina's met suggesties]

Heeft mij ook geholpen ...

--------------------------------------------

tip van mij nog, goed schoon houden, onder de driptip en in het rookkanaal, ook onder de coil, oppassen dat er tijdens het bijvullen niet per ongeluk toch wat vloeistof in de schoorsteen komt. EN, na een paar dagen gaatie beter werken. succes!

Link to comment
Share on other sites

Je moet er even rekening mee houden dat deze iStick op mean modus wordt uitgeleverd en niet op RMS zoals alle andere PV's. Zonder technisch te worden betekent het dat het apparaat meer power levert in vergelijking met een andere PV op dezelfde ingestelde Volts of Watts.

Dus eerder wat lager instellen dan hoger, anders heb je snel kans op verbrande smaakjes. Met de 1.8 Ohm coil van de Nautilus mini en een wattage ingesteld tussen 7 en 9 Watt krijg je voldoende damp en een prima smaak. Ook een beetje afhankelijk van de liquid die je gebruikt of je wat hoger of lager moet gaan.

Link to comment
Share on other sites

ik heb dezelfde setup

toen ik begon met dampen heb ik een evod gekocht

toen de evod clearomizer begon te falen heb ik een protank 2 gekocht

dit maakte het allemaal niet heel veel beter

ik had daar zoveel gezeik mee dat ik na een tijdje gewoon weer tabak zat te roken

3 weken geleden deze setup gekocht

helemaal happy werkt perfect heb hem nu op 12 watt staan

het enige probleem wat ik heb is dat de coil af en toe overstroomd

maar ik denk dat dit aan de dunne liquid ligt

iemand nog andere suggesties?

Link to comment
Share on other sites

Ik proef de smaak minder in de eleaf stick heb het gevoel dat ik veel lucht binnen krijgt . (de smaak in de just fog proef ik beter )

heeft dat met de wat of volt te maken . of wat kan ik doen dat ik een vollere smaak proef en niet zo veel lucht binnen krijg ?

Link to comment
Share on other sites

Ik proef de smaak minder in de eleaf stick heb het gevoel dat ik veel lucht binnen krijgt . (de smaak in de just fog proef ik beter )

heeft dat met de wat of volt te maken . of wat kan ik doen dat ik een vollere smaak proef en niet zo veel lucht binnen krijg ?

je zou het kunnen proberen op een kleiner lucht gaatje

(edit) : ik heb hem zelf op de grootste staan maar dat hangt af van jou voorkeur

de voltage gaat automatisch omhoog met wattage en andersom geldt hetzelfde

Link to comment
Share on other sites

Ik proef de smaak minder in de eleaf stick heb het gevoel dat ik veel lucht binnen krijgt . (de smaak in de just fog proef ik beter )

heeft dat met de wat of volt te maken . of wat kan ik doen dat ik een vollere smaak proef en niet zo veel lucht binnen krijg ?

Je zou het inderdaad op het allerkleinste gaatje kunnen proberen, voor een mouth-lung hit, zoals je met een sigaret doet.

Het grootste gaatje is echt voor de lung hit.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb de middelste gekozen voor de lucht en ik heb een plat mond stuk er op gezet van de just fog veel fijner .. ik vind de platte zo en zo fijner dus vond het mond stuk ook niet zo fijn en voelde ook zou koud steeds haha het is maar net wat je gewend ben natuurlijk . nu met het platte mond stuk heb ik de wat al terug gebracht naar 7 . want nou dampt die heel goed voor mij .. echt nogmaals bedankt voor jullie duidelijke antwoorden ,. maar ik zal wel weer wat vaker vragen hebben . ik damp n u 12 mg maar volgens mij zal ik met de 6 mg ook wel verzadigd raken in de eleaf stick dus dat probeer ik morgen even uit

Link to comment
Share on other sites

fijn dat je er plezier van hebt

ik heb bij de mijn wel het idee dat de driptip iets groter is dan de standaard maat

als ik de driptip van mijn protank 2 erin doe klemt die zich niet vast

hij hangt er dan zegmaar los in nog meer mensen die dit tegen zijn gekomen?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...