TheVapingRaven

Wiki Werker
  • Topic Teller

    2450
  • Geregistreerd

  • Laatst online

  • Days Won

    5

TheVapingRaven last won the day on August 13 2016

TheVapingRaven had the most liked content!

Forum Reputatie

1780 Excellent

1 Follower

About TheVapingRaven

  • Rank
    Hero Member
  • Verjaardag 30-11-72

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Enschede
  1. Mijn BJ pakket ook gearriveerd vandaag. Alles doet wat het moet doen, maar het leek of het pakket een kernexplosie had meegemaakt ergens onderweg. Zelden zo'n gemangeld pakket ontvangen uit China.
  2. Ga deze zeker nog een keer mee bestellen bij miojn volgende lading Inawera.
  3. Heb je een verkoop link? Eigenlijk nog nooit een Kiwi smaak geprobeerd.
  4. Als Gearbest doorkrijgt dat het om meerdere mensen gaat die ook nog eens op een publiek forum hun ongerief strooien gaan ze misschien iets harder lopen. Ik heb Gearbest in ieder geval gewezen op dit draadje in mijn antwoord.
  5. Hier ook een BJ code op een pakket wat nog niet is aangekomen. Besteld 12 november. Rare is dat er aangegeven wordt dat het verzonden is via "Shipping method: Switzerland Post Unregistered" om vervolgens te veranderen in "China Post surface mail : Nov 12, 2016 17:22:50 PM PST Download Invoice Tracking Number: BJ14XXXXXXX38 By Update: Nov 12, 2016 17:22:50 PM PST" Mijn poststuk schijnt sinds 25 november bij de douane te liggen: Electronic information,receive--12-Nov-2016 08:21 AMSmall package Center, receive--12-Nov-2016 10:21 AMParcel centre,sealing--12-Nov-2016 01:21 PMSmall package Center, left--12-Nov-2016 02:54 PMExchange Bureau, have been exported to open--13-Nov-2016 10:54 PMExchange Bureau, have been exported directly--14-Nov-2016 04:58 PMTransit Center,left hand navigation--14-Nov-2016 10:31 PMNETHERLANDS, Arrived --24-Nov-2016 10:31 PMNETHERLANDS, the transfer of customs-- 25-Nov-2016 02:11 AM Misschien Gearbest er op wijzen dat de BJ poststukken een probleem zijn voor meerdere mensen in Nederland in de volgende mail naar ze??
  6. Meer info over drippers -> http://www.dampforum.nu/dampwiki/atomizers/rebuildable-atomizers/rebuildable-drippers-rdas/rda-introductie-r65/ http://www.dampforum.nu/dampwiki/atomizers/rebuildable-atomizers/rebuildable-drippers-rdas/drippers-uitgebreidere-toelichting-r44/ Tweede artikel is uitgebreidere informatie. En als je de iets niet weet is het misschien handig te weten dat we een Wiki gedeelte op dit forum hebben, met allerlei weetjes. http://www.dampforum.nu/dampwiki/ Je vraag naar veiligheid bijvoorbeeld heeft te maken met batterij veiligheid, dan kun je beginnen op de pagina -> http://www.dampforum.nu/dampwiki/kennisbank/batterijveiligheid/onveilige-batterijen-r38/ Welkom op het forum trouwens zag niet zo snel dat je nieuw was.
  7. Hmmm, advies is helaas niet meer zo makkelijk te geven in het damp gebeuren. Moeten we eerst een hele rits aan vragen af gaan werken zoals wil je MTL dampen (Mouth to lung) of Direct Lung, Hou je van warme damp of koele damp. Ik heb laatst een beetje gespeeld met de Aspire Quad Flex Survival kit. Als je dat aanschaft heb je eigenlijk alle tanks en atomizer (dripper) in huis die er op dit moment gangbaar zijn in de damp wereld (erg leuk als je nog aan het experimenteren bent wat de beste set-up is voor jouw voorkeuren). Maar je hebt ook nog de mogelijkheid om een tank te gebruiken waar kant en klare coils in gaan die redelijk makkelijk te verkrijgen zijn (Aspire Nautilus X coils). In Nederland te krijgen bij o.a http://www.e-wolk.nl/nl/aspire-quad-flex-survival-kit.html Shoppen in China maakt het een beetje goedkoper. https://www.fasttech.com/search?Quad Flex Survival Kit
  8. Mijn persoonlijke ervaring (ga dus niet zeggen dat het algemeen is!) is dat in mijn situatie mijn gebit wel verslechterde. Volgens de tandarts niet omdat dampen "even slecht" is als roken, maar juist omdat mijn doorbloeding in het tandvlees beter werd, en waarschijnlijk dat mijn mond "droger" is geworden sinds ik damp. Heb dit van meerdere mensen gehoord/gelezen die zijn gaan dampen. Een terugkeer naar de "gezonde situatie" die je krijgt na gestopt te zijn met roken hoeft niet altijd te betekenen dat je niet iets meer medische zorg nodig hebt IMHO.
  9. Ken het aroma niet. Op de website van Smoke4Fun staat -> "Het is een vaster, wit kleurig aroma dat prima te mengen is met alle soorten substanties, zoals PG, VG, alcohol, enz." Een troebel liquid hoeft nog niet te beteken dat er iets mis is met het aroma of de aangemaakte liquid. Sommige op anijs gebaseerde liquids zijn ook een beetje troebel heeft te maken met een wat in de Absinth wereld het "louche" effect wordt genoemd. Dit effect is ook bekend onder de naam Ouzo effect (helaas geen Nederlandstalige link kunnen vinden met meer uitleg -> https://en.wikipedia.org/wiki/Ouzo_effect). En je zei zelf al dat het aroma van zichzelf al troebel is, kans is dus groot dat dit doorgegeven wordt aan de aangemaakte e-liquid.
  10. Het mooiste antwoord zou een link naar de documentaire "http://abillionlives.com/" zijn om deze te bekijken. Helaas is er gekozen voor bioscoop distributie. En een link naar -> https://www.rcplondon.ac.uk/news/promote-e-cigarettes-widely-substitute-smoking-says-new-rcp-report
  11. Ik geloof het wel. Was geloof ik in de richting van een cocktail achtig iets als ik me goed herinner? Zal weer eens een flesje proberen te krijgen.
  12. Ik probeer ieder lemon/citroen aroma te pakken te krijgen, dus moest toch even zoeken.
  13. Interessant. Hou wel van citroen smaken. Link voor diegene die zoeken -> http://www.cloudhousevapor.com/cloudhouse-mate-party.html
  14. Heb even een tijdje moeten zoeken naar een "simpele" uitleg wat er nu precies gebeurd in een batterij bij het laden en ontladen. dit kunnen vinden -> https://gigaom.com/2011/06/29/why-lithium-ion-batteries-die-so-young/ Het laden en ontladen zet simpel gezegd een hoop Ionen in beweging. Voor een lang batterij leven is het aan te raden die Ion bewegingen zo gestructureerd als mogelijk te laten verlopen. De KANS dat die bewegingen gestructureerd verloopt is groter op een "30 kilometer per uur enkelbaansweg" (lagere Amperes, kleiner aantal Ionen die zich tegelijkertijd verplaatsen) dan een "overvolle vierbaans snelweg waar er variatie in snelheden zijn" (hoger Amperes, groter aantal Ionen in beweging). Modernere chemische samenstelling van Li Ion batterij maken ze minder gevoelig voor de effecten van hoge stromen. Maar die beter samenstellingen komen met een prijs. De modernere en betere chemische samenstelling zien we (nog) vooral bij mobiele apparaten als mobiele telefoons, tablets, laptops, etc waar korte laadtijd een belangrijk verkoopargument kan zijn. De "18650 vormfactor" (en 14500, 18350, 26650, etc, etc) zijn de werkpaarden in de Li Ion batterij wereld, ze zitten in dingen als accuboormachines, zaklampen, etc. In veel van die toepassingen is een kortere laadtijd niet echt een groot verkoopargument (grote capaciteit, betrouwbaarheid en lange levensduur zijn daar belangrijker). Er komen geregeld verbeteringen in de "18650 vormfactor" technologie, maar de "18650 vormfactor" is bedoeld om zo goedkoop als mogelijk te blijven. Tesla maakt ook gebruik van een "18650 vormfactor" waarbij snelle oplaadtijd wel een argument is, maar Tesla heeft ook behoefte aan capaciteit, betrouwbaarheid en levensduur in batterijen. Die twee behoeftes zijn lastig te combineren op de bestaande markt. En als ze al een batterijboer gevonden hebben die dat kan, is het de vraag of zo'n batterijboer genoeg kan leveren. Dat zorgt ervoor dat Tesla hun eigen fabriek maar is gaan bouwen -> https://en.wikipedia.org/wiki/Gigafactory_1 (hopen dat ze daar ook een kleine afdeling dampaccu's krijgen (Panasonic?) !) Het is alsof batterijen vreselijk simpele dingen zijn, pluspool, minpool, voltage en klaar. Achter die simpelheid gaan echter redelijk complexe natuurkundige processen en economische marktvragen schuil.
  15. Gevaarlijk? Goede vraag, ik persoonlijk denk van niet. Een batterij aan het einde van zijn leven (EOL - End Of Life) zal doorgaans veel minder energie kunnen vasthouden dan een nieuwe batterij. En juist de hoeveelheid energie die een batterij "vast kan houden" maakt de batterij gevaarlijk. Dat gezegd hebbende, ook bij oude batterijen moet je er op blijven letten dat de batterijen niet te ver ontladen (ik persoonlijk hou 3 Volt minimaal aan) wat in bepaalde gevallen gevaarlijk kan zijn. Tekenen dat een batterij ouder worden zijn o.a warm worden bij het laden (interne weerstand van een oude batterij neemt vaak toe). De batterij ontlaad zelf (je laat de batterij normaal op tot 4.2 Volt en een half uur later is dat bijvoorbeeld 4.1 Volt geworden zonder dat je de batterij gebruikt hebt). En inderdaad zal de batterij in capaciteit afnemen met het toenemen van ouderdom. Is een vraag die je zelf beter kan beantwoorden. Ik persoonlijk schaf me altijd een vervanging aan als ik merk dat een batterij "minder" gaat presteren. De oude batterij blijft wel gewoon in de roulatie, maar ik zal hem een beetje meer ontzien (gaan vaak in gereguleerde mods inplaats van mechanische). Tot nu toe heb ik nog niet echt een batterij weggegooid, heb er een paar die niet meer voor dampen geschikt zijn (houden het een kwart dag uit ofzo), die gaan in de stapel voor mijn zaklamp, of worden gebruikt in één van mijn electronica experimenten. p.s Gooi oude batterijen aub verantwoord weg door ze naar een inzamelpunt te brengen!